بررسی محقق ایرانی دانشگاه آمریکا نشان می‌دهد؛

4 دلیل بستری شدن بیماران کرونایی شناسایی شد

اصفهان ( پانا) - مطالعات نشان می‌دهد چاقی، فشارخون بالا، دیابت و نارسایی قلبی از عوامل اصلی بستری شدن ۶۴ درصد از بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
4 دلیل بستری شدن بیماران کرونایی شناسایی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به نقل از ساینس دیلی، مطالعه محققان دانشگاه تافتس آمریکا نشان می‌دهد که اکثر موارد بستری در بزرگسالان مبتلا به کووید ۱۹ حداقل به یکی از چهار بیماری زمینه‌ای مربوط می‌شود: چاقی، فشارخون بالا، دیابت و نارسایی قلبی.

داریوش مظفریان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «در حالی که واکسن‌های تازه مجاز سرانجام عفونت‌های ناشی از کروناویروس را کاهش می‌دهند، ما برای رسیدن به آن نقطه راه طولانی داریم. ما می‌دانیم که صرفاً تغییر در کیفیت رژیم غذایی، حتی بدون کاهش وزن، فقط در مدت شش تا هشت هفته به سرعت سلامت متابولیسم را بهبود می‌بخشد. بررسی چنین رویکردهایی مربوط به سبک زندگی برای کاهش عفونت‌های شدید کرونایی بسیار مهم است.»

این مطالعه نشان داد که افراد ممکن است آلوده به کروناویروس باشند، اما بیماری شان آنقدر شدید نباشد که نیاز به بستری شدن داشته باشند.

این مدل تخمین زده است که سن و نژاد / قومیت به دلیل وجود چهار شرایط، منجر به تفاوت‌هایی در بستری شدن در بیمارستان به خاطر کووید ۱۹ می‌شود. به عنوان مثال، حدود ۸ درصد از بستری شده‌ها در بیمارستان در میان بزرگسالان زیر ۵۰ سال به دلیل دیابت بوده است، در حالی‌که در حدود ۲۹ درصد از افراد بستری شده کرونایی در سنین ۶۵ سال و بالاتر مبتلا به دیابت بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار