سیفی خبر داد

تلاش برای کم کردن مدارس چادری و تبدیل آنان به کانکس

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح مدرسه کانکسی شهدای خسروی شهرستان قصرشیرین خبر داد ۲۱۰ هزار دانش‌آموز عشایری در ۱۴ هزار کلاس درس در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای کم کردن مدارس چادری و تبدیل آنان به کانکس

به گزارش معاونت ابتدایی وزارت آموزش وپرورش به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، محمدرضا سیفی در حاشیه افتتاح یک مدرسه کانکسی در منطقه عشایری قصرشیرین گفت: اکنون ۲۱۰ هزار دانش آموز عشایری در ۱۴ هزار کلاس درس در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند که تعداد دانش آموزان عشایری امسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۶ هزار و ۷۰۰ مدرسه عشایری سیار، نیمه سیار و ثابت هم اکنون در ۲۷ استان کشور وجود دارد.استان کرمانشاه از لحاظ عشایر دارای تنوع قومیتی بالایی است، که ۹ هزار دانش آموز عشایری دارد و امروز فرصتی شد تا یکی از مدارس کانکسی با عنوان دبستان عشایری شهدای خسروی را در شهرستان قصرشیرین برای دانش آموزان این خطه افتتاح کنیم.

سیفی تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و ۳۲۷ مدرسه کانکسی و ۷۵۰ مدرسه چادری در کشور وجود دارد و تلاش بر این است که مدارس چادری را کم و تبدیل به کانکسی کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش وپرورش در ادامه اظهار داشت: برای عشایر، مدارس کانکسی چرخدار مجهز به پنل خورشیدی و همچنین اتاق استراحت معلم و سرویس بهداشتی بهتر از مدارس سازه ای است، چون با کوچ عشایر، مدرسه کانکسی، معلم نیز همراه عشایر کوچ می کند و این مدارس راحت جابجا می شود.اکنون ما به ۷۰۰ مدرسه چادری و یک هزار مدرسه کانکسی نیازمندیم و از خیران درخواست می کنیم که در کنار ساخت مدارس آجری، مدارس کانکسی چرخدار نیز به دانش آموزان عشایر هدیه کنند.

سیفی گفت: تنها قشری از دانش آموزان که در یکسال گذشته در مدارس حاضر شده اند دانش آموزان عشایری بودند، چون در مناطقی هستند که ویروس کرونا شیوع نداشته و تعداد دانش آموزان کم می باشد.در مورد برگزاری کلاس های درس در ایام نوروزو بعد از آن هم تابع تصمیم ستاد مدیریت کرونا در استان و کشور هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار