افتخار آفرینی دانش آموزان بوشهری درکنفرانس آرژانتین؛

اولین پروژه دانش آموزی که مورد استقبال جهانیان قرار گرفت

بوشهر(پانا) - طرح تیم انجمن نجوم بوشهر در کنفرانس آرژانتین برگزیده شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین پروژه دانش آموزی که مورد استقبال جهانیان قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بوشهر ؛ پروژه سینا در کنفرانس رسمی اتحادیه بین المللی ستاره شناسی پذیرفته شد و نتیجه سالها تجربه در رصد خانه مهر بوشهر است .

از بین ششصد مقاله و طرح ارسال شده از سراسر دنیا تنها تعداد محدودی در کنفرانس تایید شدند .

از بین برگزیدگان،کشور ایران با ارائه فعالیت مستمر بیست و یک ساله در حوزه آموزش ستاره شناسی یکی از برگزیدگان این کنفرانس شد.

تیم ایران همچون کنفرانس مونیخ که از پروژه sinaرونمایی کرد بار دیگر از پروژه sina explorer رونمایی شد و این پروژه، اولین پروژه بین‌المللی دانش آموزی است که مورد استقبال جهانیان قرار گرفت و به عنوان پروژه منتخب جهت اجرا در سطح جهانی معرفی شد.

پذیرفته شدن پروژه دانش‌آموزان ایرانی شکوه و اقتدار پرچم زیبای جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی با وجود تبلیغات گسترده منفی رسانه های غرب که مجدانه سعی بر ارائه تصویری نازیبا از ایران را دارند ناکام گذاشت. این موفقیت می‌تواند گواهی بر خلاف روایت تفکر تحمیلی رسانه های غرب باشد.

لازم به ذکر است که گام اول این پروژه در برنامه خورشید گرفتگی در کشور شیلی با شرکت دوازده کشور آغاز شد. این پروژه که در قالب شبکه فعالیت ستاره شناسی دانش آموزان است و فرصت مناسبی طراحی شده تا دانش‌آموزان سراسر دنیا در اجرای پروژه علمی با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

این موضوع با حضور حسن باغبانی و مهدی رکنی در ۳۶۷ امین کنفرانس iau به میزبانی آرژانتین در آذرماه امسال ارائه شد و همچنین این کنفرانس به طور رسمی از مهدی رکنی جهت ارائه علمی در کارگاه های آموزشی ویژه این کنفرانس دعوت بعمل آورد. بدین ترتیب رکنی در کارگاه شناخت خورشیدگرفتگی که برای افرادی از سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا برگزار می شد موضوع عدسی گرانشی را ارائه داد.

گفتنی است؛ از این تیم بوشهری با انجام پروژه جهانی زمین موازی به همراه تیمی از معلمان و دانش آموزان موفق شدند به کنفرانس اختتامیه این رویداد جهانی راه یابند و پروژه زمین موازی مختص کودکان را در آن کنفرانس ارائه دهند.

شاد باش که نام دانش آموزان بوشهری در افتخار آفرینی کشور جمهوری اسلامی ایران می درخشد. *گروه کاری در پروژه زمین موازی متشکل شده است از دانش آموزان بوشهری؛ فاطمه محمدزاده ،محیا هدایت جو و یاسمن دشتی که به مدیریت مهدی رکنی از دانش‌آموز دیروزه* این مجموعه علمی پژوهشی به فعالیت پرداختند .لازم بذکر است صفیه اخترشناس، که از مدرسین نجوم کودکان است مدیریت پروژه زمین موازی کودکان را بر عهده داشت.

رصدخانه مهر بوشهر در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر بوشهر واقع در روستای گورک سادات و متعلق به وزارت آموزش و پرورش است. این رصدخانه مجهز به یک تلسکوپ اشمیت کاسگرین ۱۶ اینچی (در گنبد )بوده و به همراه دیگر تجهیزات شامل یک دوربین CCD یک آسمان نما و چندین تلسکوپ با مدیریت حسن باغبانی به کارهای آموزشی و تحقیقاتی می‌پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار