در بیستمین گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت با مدیران کل نوسازی استان‌ها؛

رخشانی‌مهر خبر داد: اجرای فرایند مکان یابی مدارس در ۱۰ استان کشور در سال ۱۴۰۰

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در بیستمین گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت با مدیران کل نوسازی استان‌ها که در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه تعداد مشارکت کنندگان در پویش آجر به آجر در استان‌های مختلف متفاوت است، اظهار کرد که تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این پویش مشارکت داشته اند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر خبر داد: اجرای فرایند مکان یابی مدارس در ۱۰ استان کشور در سال ۱۴۰۰

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهراله رخشانی مهر در بیستمین گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت با مدیران کل نوسازی استان‌ها که در دفتر وزیر برگزار شد، با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی از ۱.۵مترمربع در قبل از انقلاب به ۵.۲متر مربع رسیده است، اظهار کرد: امروز به مرحله ای رسیدیم که نیازمند توجه بیشتر به حوزه مکان یابی مدارس هستیم و در این راستا اقداماتی را انجام دادیم و براساس تحولات جمعیتی به سراغ موضوع مکان یابی رفته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه ای داریم که امکان مکان یابی و ساماندهی مدارس موجود را می‌دهد، افزود: برای تاسیس مدارس باید اطلاعات فضاهای موجود و در حال بهره برداری همچنین املاک آموزش و پرورش را در اختیار داشته باشیم.

رخشانی مهر ادامه داد: برای حل موضوع گرفتن اطلاعات از سایر دستگاه‌ها اقدامات خوبی انجام دادیم و تفاهم نامه ای با شرکت پست امضا کردیم که گام خوبی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در پویش آجر به آجر بیش از ۷۰۰هزار نفر مشارکت داشته اند اما وضعیت استان‌ها باهم متفاوت است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تشریح بسته تحولی استقرار نظام مکان یابی مدارس اظهار کرد: ساماندهی فضاهای آموزشی، استانداردسازی فرایند مکان یابی و باز تخصیص فضاهای آموزشی متناسب، تخصیص منابع به مناطق نیازمند در راستای ایجاد عدالت آموزشی، برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی بر اساس آمایش جمعیتی و هزینه کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه ساز از جمله اهداف این بسته اجرایی تحولی است.

وی افزود: تدوین شاخص‌ها و ضوابط مکان یابی، طراحی و توسعه سامانه حامی برنامه ریزی مکان یابی و انجام پروژه پایلوت از برنامه، از برنامه‌های هدف طراحی نظام مکان یابی و تخصیص فضاهای آموزشی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: پیش بینی جمعیت و تقاضای فضاهای آموزشی، بروزرسانی شناسنامه فنی فضاها، جمع آوری و آماده سازی داده‌های مکانی و توصیفی و تدوین برنامه آتی توسعه فضاهای آموزشی در راستای هدف پیاده سازی نظام مکان یابی و تخصیص فضاهای آموزشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۸معیار در قالب 9 کلاس اصلی از معیارهای موثر در استقرار فضاهای آموزشی و در راستای تحقق اهدف نظام مکان یابی تدوین شده است.

رخشانی مهر با تشریح جزئیات سامانه مکان یابی مدارس و نحوه وارد کردن اطلاعات به این سامانه خاطرنشان کرد: در ۴استان زنجان، سمنان، خراسان شمالی و مرکزی فرایند مکان یابی آغاز شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در سال ۱۴۰۰حدود ۱۰استان را انتخاب می‌کنیم و از ابتدای سال فرایند مکان یابی این استان‌ها را آغاز خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار