شهادت ۲۰۰رزمندۀ نجف‌آبادی در یک‌روز

اصفهان ( پانا) - در پنجمین روز اسفند۶۲ و طی عملیات خیبر در جزایر مجنون، نزدیک به 200 رزمنده نجف‌آبادی که بیشترشان ۱۴ تا ۲۳ساله بودند، طی یک‌روز و در یک محدوده به شهادت می‌رسند و پیکرشان چندین‌سال بعد طی تفحص به کشور بازگردانده می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۶۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
شهادت ۲۰۰رزمندۀ نجف‌آبادی در یک‌روز

عملیات خیبر، دو محور اصلی داشت. یکی در هورالهویزه در غرب و جنوب شهر هویزه با مسئولیت سپاه و یکی در پاسگاه زید در شمال شلمچه با فرماندهی ارتش. یکی از اهداف در نظر گرفته شده در هور، جزایر مجنون شمالی و جنوبی بود که لشکر ۸ نجف‌اشرف و لشکر ۳۱عاشورا در این محدوده عمل می کردند.

عصر چهارمین روز اسفند، فرماندهان سپاه با توجه به شرایط پیش آمده در عملیات خیبر و باز نشدن مسیر زمینی دسترسی به منطقه، ماموریت جدیدی را برای ۲گردان از لشکر۸ و ۲ گردان لشکر۳۱ تعیین می‌کنند؛ این ۱۲۰۰‌نیرو بایستی از تنها نقطه ارتباط جزایر عبور می کردند.
این نیروها، ماموریت شان را به طور کامل انجام می دهند، ولی به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از سوی فرماندهان رده بالا، امکان الحاق سایر لشکر‌ها با نیروهای اعزامی در پل طلاییه فراهم نشده و تمامی نیروها محاصره و در نهایت شهید یا اسیر می شوند.

پنجم اسفند، به عنوان روز حماسه و ایثار مردم نجف آباد نام گذاری شده است.
به مناسبت پنجم اسفند «روز حماسه و ایثار مردم نجف آباد» ویژه برنامه ای به میزبانی حسینیه فاطمه الزهرا در کمربند شمالی نجف آباد برگزار خواهد شد. به همین مناسبت، کاروانی از خودروهایی تزیین شده با مفاهیم ایثار و شهادت، در سطح شهر حرکت خواهند کرد.

خبرنگار: حنانه مقنی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار