صفوی: شهادت 5هزار زن و کودک ایرانی نتیجه حمایت کشورهای غربی و منطقه‌ای از صدام بود

تهران (پانا) - همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس با حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
صفوی: شهادت 5هزار زن و کودک ایرانی نتیجه حمایت کشورهای غربی و منطقه‌ای از صدام بود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، این همایش یک روزه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به صورت نیمه حضوری و مجازی از صبح امروز آغاز به کار کرده است. در این همایش چهار پنل تخصصی با موضوعات حقوق، مخاطرات سلامت انسانی، محیط زیست و علوم انسانی برگزار خواهد شد و اساتید داخلی و خارجی در این پنل‌ها مقاله‌های برتر را ارائه خواهند داد.

سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در این همایش بین‌المللی گزارشی از آثار دریافت شده در دبیرخانه همایش ارائه کرد و گفت: ۱۰۰ مقاله علمی پژوهشی در این همایش علمی پژوهشی دریافت شده است. این همایش در ۴۰ سالگی دفاع مقدس و در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار می‌شود و هدف آن بازتاب مظلومیت و حقانیت ملت ایران و انقلاب اسلامی در جنگ رژیم بعث صدام علیه ملت بزرگ ایران است.

صفوی افزود: زمینه‌سازی برای پیگیری مطالبات حقوقی بین‌المللی ملت، دولت و قوه قضائیه ایران از حامیان و شرکای رژیم صدام در تجاوز علیه ایران هدف دیگر این همایش است. برخی کشورها این رژیم جنایتکار را در ارتکاب به اقدامات جنایتکارانه نسبت به دولت و ملت ایران و حتی ملت عراق کمک کردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهیدقاسم سلیمانی گفت: شهادت پنج هزار نفر از کودکان و زنان ایرانی در جریان حملات شیمیایی، نتیجه حمایت برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای از رژیم صدام بود.

سرلشکر صفوی در ادامه سرفصل‌های مطالعاتی بین‌المللی اولین همایش بین‌المللی مطالعات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس را در شش بند تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار