رئیس پلیس راهور مازندران:

145 هزار و 600 خودرو در محدودیت‌های تردد جریمه شدند

ساری (پانا) - رئیس پلیس راهور مازندران اعلام کرد که از ابتدای طرح محدودیت ترددها تاکنون ۱۴۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند که ۸۴ درصد آن به دلیل تردد شبانه بوده است.

کد مطلب: ۱۱۶۵۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
145 هزار و 600 خودرو در محدودیت‌های تردد جریمه شدند

سرهنگ نصرالله بیگلری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران، با اشاره به جمعیت شناور مازندران در تعطیلات و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتدای آذرماه، گفت: «۵۷ نیروی کنترل در مبادی ورودی شهرها به صورت شبانه‌روز با ۴۰۰ نیروی مشترک. راهور، راهنمایی و رانندگی و انتظامی برای تردد رانندگان غیربومی در فعالیت هستند.»

به گفته او از ابتدای طرح تاکنون ۱۴۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند که ۸۴ درصد آن به دلیل تردد شبانه بوده است.
بیگلری یادآوری کرد که هزار و ۷۰۰ نفر از این صاحبان خودرو که جریمه شدند به پلیس مراجعه کردند و برای رفع اشتباه و تخفیف جریمه تشکیل پرونده دادند.

او تأکید کرد که طرح ممنوعیت تردد کرونایی همچنان ادامه دارد.

حوادث جاده‌ای ۲۶ درصد کاهش یافته است

رییس پلیس راهور مازندران اعلام کرد که در ۱۱ ماهه امسال، ۱۵۵ نفر در تصادفات رانندگی درون‌شهری جان خود را از دست دادند که ۴۷ درصد عابر پیاده و ۲۱ درصد موتورسیکلت‌سواران بودند.

به گفته او ۳ هزار و ۹۶۵ نفر در تصادفات درون‌شهری مصدوم شدند که ۷۴ درصد تصادفات منجر به فوت شده است.

۷ شهر بحرانی در تصادفات

سرهنگ بیگلری گفت: «۷۷ درصد فوتی‌های عابر پیاده مربوط به شهرهای آمل، بابل، قائم‌شهر، بهشهر، ساری و تنکابن است.»
او به جلسات ضمانت اجرایی پیشگیری از تصادفات با شهرداران و فرمانداران این ۷ شهر اشاره کرد که طی آن آن‌چه در تصادفات نقش داشته به آنان اعلام شد.

بیگلری با بیان اینکه مازندران در هیچ نقطه‌ای دوربین ثبت تخلف هوشمند ندارد، آن را در کاهش حوادث جاده‌ای مهم برشمرد و گفت: «این دوربین‌ها پلاک‌خوان هستند و با شناسایی رانندگانی که ایجاد مزاحمت می‌کنند یا با شناسایی سرقت، عامل برقراری امنیت است.»

او تأکید کرد که از خواسته‌های راهور نصب و راه‌اندازی این دوربین‌هاست و کار یدی جواب نمی‌دهد و باید سیستمی باشد.

رییس پلیس راهور مازندران اعلام کرد که ۵۷ درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو است و در مجموع این عامل و همچنین عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی و کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین عوامل منجر به تصادف هستند.

بیگلری ضمن اشاره به اینکه 53 درصد متوفیان در بازه سنی 18 تا 36 سال و نیز بالای 60 سال هستند، پل‌های عابر پیاده نامناسب که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و افراد مسن نمی‌توانند از آن استفاده کنند، در این اتفاق دخیل دانست و گفت: «مازندران 9 پل مکانیزه دارد که فقط یکی از آن‌ها کار می‌کند. تنها 5 درصد از عابران از پل استفاده می‌کنند.»

جریمه 147 هزار راننده متخلف حادثه‌ساز

رییس پلیس راهور مازندران از جریمه 147 هزار راننده متخلف حادثه‌ساز در 11 ماه سال خبر داد و گفت: «233 دوربین نظارتی در معابر درون‌شهری استان فعال است که 210 هزار دستگاه خوردو را رصد کردند.

بیگلری به شناسایی 286 نقطه حادثه‌خیز در سطح معابر درون‌شهری اشاره کرد که 93 نقطه رفع خطر شد و 175 نقطه حادثه‌خیز همچنان وجود دارد.

کاهش 26 درصدی حوادث شهری

بیگلری به کاهش 6 درصدی تصادفات منجر به فوت، کاهش 2 درصدی تصادفات دارای مجروح و کاهش 28 درصدی تصادفات منجر به خسارت در 11 ماهه سال خبر داد و گفت: «در مجموع به نسبت مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش حوادث شهری داشتیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار