روان‌پزشک طرح سامان در مرکز خدمات سلامت روان جامعه‌نگر شهرستان اسلامشهر:

ضرورت توجه به شناسایی عوامل اضطراب و استرس در دوران کرونا

اسلامشهر (پانا) - یکی از امور مهمی که لازم است در طول زندگی در دوران کرونا به آن پرداخت ورزش است. به‌طوری که با پرداختن اصولی به ورزش، نیاز کمتری به دکتر و داروهای اعصاب و روان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۶۴۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به شناسایی عوامل اضطراب و استرس در دوران کرونا

پرهام کوهستانی، روان‌پزشک طرح سامان در مرکز خدمات سلامت روان جامعه‌نگر شهرک قائمیه شهرستان اسلامشهر، در جلسه خانه مشارکت در فرمانداری اسلامشهر، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و سبک زندگی جدید شرایط زندگی همه مردم پر از تنش و فشار شده است و ما در میان افراد جامعه اضطراب را مشاهده می‌کنیم. وقتی سطح اضطراب بالا می‌رود درجات خفیفی از افسردگی هم به آن اضافه شده و در نهایت می‌گوییم مخلوط اضطراب و افسردگی اتفاق افتاده است.

او در ادامه افزود: به همگان توصیه می‌کنم که به سلامتی خود باید بسیار زیاد توجه کنند، به عنوان مثال اگر در محل کار سخنی به ما گفته‌ می‌شود و زود عصبی می‌شویم، اگر تمرکز ما کم شده و یا فراموش کار شدیم، سعی کنیم علل این موارد را بشناسیم و اجازه ندهیم تا آستانه تحمل ما پایین بیاید.

او تصریح کرد: در شرایط فعلی ما با مواردی در مراجعه‌کنندگان، از جمله، تنش عضلانی، خستگی، بی‌حوصلگی، روبه رو هستیم و اینها دسته‌ای از اختلالات روانی هستند و وقتی شدیدتر می‌شوند خیلی اهمیت پیدا می‌کنند که لازم است با مشاوره روانپزشک درمان شوند.

روانپزشک طرح سامان تأکید کرد: صرف وقت با خانواده، ارتباط بیشتر با خدا، توجه به استراحت و تغذیه از جمله عواملی است که باید به آن توجه کرد و اول از همه عوامل اضطراب و استرس خود را شناسایی کنیم و پس از شناخت ببینیم در چه کارهایی مهارت داریم و به آن علاقه داشته انجام دهیم و سعی کنیم کارهای خود را به تعادل بیشتر نزدیک کنیم.

کوهستانی اذعان کرد: در نهایت مسئله ورزش هم در کاهش اضطراب و استرس در دوران کرونا بسیار مهم است و لازم است که در طول هفته، ورزش را هم در امور زندگی قرار دهیم؛ ورزشی که سی الی چهل دقیقه استمرار داشته باشد بسیار مفید است. با توجه به ورزش دیگر نیازی به دکتر و داروهای اعصاب و روان در زندگی نخواهیم داشت.

خبرنگار: فائزه تقوایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار