در نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی استان های شمال‌غرب کشور به میزبانی تبریز ؛

حکیم زاده: معلمان نسبت به یادگیری دانش آموزان اطمینان پیدا کنند

تبریز(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی عنوان کرد باید از مسئول آموزش بودن به مسئول یادگیری تغییر نگرش داد و میزان یادگیری دانش آموزان را رصد کرد و برای آن دسته از این عزیزان که یادگیری به شکل مطلوب محقق نشده است برنامه داشت و معلمان از یادگیری دانش آموزان اطمینان پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده: معلمان نسبت به یادگیری دانش آموزان اطمینان پیدا کنند

رضوان حکیم‌زاده، در نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی استان های شمال‌غرب کشور به میزبانی تبریز، گفت: هر گامى که در تعلیم و تربیت به سمت جلو برمی‌داریم در سایه خدمات معلم دلسوز حاضر در کلاس است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر بیان کرد: در شاخص هاى اختصاصی و عملکردى، آموزش ابتدایى با پیشروى هدفمند توانسته است بسیارى از چالش ها و بحران هاى بوجود آمده بعلت شیوع بیمارى کرونا را پشت سر گذارد.

حکیم‌زاده با تاکید بر این نکته که کاهش تکرار پایه، همراه با افزایش کیفیت یادگیرى یکی دیگر از اهدافى است که ما به دنبال تعالی آن هستیم، افزود: دوره دبستانى و پیش دبستانى بنیاد آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: سنجش‌گران آموزش بعنوان طرحی برای پایش منظم و مداوم از نحوه تعلیم و تربیت یکى از طرح هاى بسیار کاربردى استان آذربایجان شرقى و الگویى است که ما در دوره ابتدایی به دنبال آن هستیم، چرا که دانش آموزان این دوره، یادگیرندگان خود راهبر نیستند و باید بر پیشرفت تحصیلی آنان نظارت کرده و ارزیابی کرد.

معاون وزیر ابراز کرد: دسترسی به آموزش به معنای یادگیری نیست، ممکن است دانش آموزان به انواع مختلف اطلس آموزشی دسترسی داشته باشند، اما یادگیرى در آن ها اتفاق نیافتد.

حکیم‌زاده در بیان ارزش آموزش حضوری اظهار کرد: هرچند آموزش مجازی فرصت‌های جدیدی را پیش روی معلمان، دانش آموزان و خانواده ها قرار داده است، اما چالش هایی هم در پی دارد که از جمله این چالش ها می توان به عدم دسترسی همه دانش آموزان به امکانات فناوری و پیامدهای روحی آن برای این دانش آموزان و عدم امکان حمایت برخی از خانواده ها به دلیل سواد ناکافی و نمایان شدن بیش از پیش نابرابری شرایط دانش آموزان اشاره کرد.

حکیم زاده اظهار کرد: بازمانده از آموزش باید به بازمانده از یادگیرى تبدیل شود و نقش هاى عوامل اجرایی و آموزشی مدارس را بر این اساس تغییر دهیم و پس از تامین ابزار و تجهیزات آموزشی، مرحله بعدی این است که اطمینان پیدا کنیم که یادگیرى در دانش آموزان اتفاق افتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار