سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پانا؛

پرونده «عیسی شریفی» کماکان در دیوان عالی کشور است

رأی پرونده هفت‌تپه به زودی صادر و ابلاغ خواهد شد/ در پرونده «پوری حسینی» هیچگونه فشاری نبوده است/ شکایت سرباز راهور از نماینده سبزوار ثبت شد/ مقرر شد دادستان اصفهان عاملان توهین به رئیس‌جمهوری را شناسایی کنند/ رئیس قوه قضاییه گفته است که به جز مسایل قضا به مساله دیگری فکر نمی‌کند

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده عیسی شریفی، قائم مقام سابق شهردار تهران گفت این پرونده کماکان در دیوان عالی کشور است و هنوز رای نهایی صادر نشده است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پرونده «عیسی شریفی» کماکان در دیوان عالی کشور است

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری برای انجام دادرسی‌های الکترونیکی در کشور 2500 اتاق در واحدهای قضایی ما به سیستم دادرسی الکترونیک مجهز شده است و 400 اتاق در زندان‌های کشور مجهز به سیستم دادرسی الکترونیک شده است. همچنین حدود 100 هزار دادرسی از طریق الکترونیکی انجام شد. 62 هزار مورد بین واحدهای قضایی و زندان ها بوده است و 31 هزار دادرسی الکترونیکی با ارتباط با منزل بوده است، بیش از 30 مورد با برقراری ارتباط با پرونده های خارج از کشور به انجام رسیده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به کشور عراق گفت: ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به یک کشور خارجی بود و این سفر اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه جمهوری اسلامی پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به عراق بود. این سفر در شرایطی انجام شد که در سال‌های اخیر بدخواهان دو کشور و دو ملت تلاش‌های زیادی در جهت ایجاد تفرقه بین دو ملت انجام داده بودند.

وی افزود: برنامه‌های این سفر با حضور در یادمان شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و زیارت آغاز شد که با استقبال بی نظیر و حماسی مردم در کاظمین و بغداد همراه بود. این سفر صرفا یک سفر کاری، فشرده و اداری بود و به بغداد انجام شد و تمام برنامه‌های پیش بینی شده این سفر در بغداد بود و دیدارها در سه سطح مقامات رسمی حکومت و دولت عراق، احزاب، گروه ها و جمعیت های تاثیر گذار در کشور و دیدارهای مردمی انجام شد.

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: در ملاقات با مقامات شورای عالی قضایی عراق و در تفاهم‌نامه امضا شده مشترک بین دو کشور مقرر شد با استفاده از سازوکارهای داوری برای حل مسائل تجاری و با تشکیل دادگاه‌های تجاری اختصاصی برای حل مشکلات تجار دو طرف در پایتخت دو کشور و استان‌های مرزی بتوانیم موارد اختلافی بین تجار را در حداقل زمان حل و فصل کنیم که مقدمات این کار فراهم شده است.

وی گفت: در ارتباط با زندانیان ایرانی در عراق که وابستگی به گروهک داعش داشتند حل مشکل آنها مساله ما نیست. مساله ما سایر زندانیان است. در ارتباط با دو گروهک تروریستی منافقین و داعش و سایر گروه‌های تروریستی قرار شد بین ایران و عراق همکاری‌های بین المللی ادامه داشته باشد.

رأی پرونده هفت‌تپه به زودی صادر و ابلاغ خواهد شد

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده هفت‌تپه توضیح داد: در ارتباط با شرکت هفت تپه در ارتباط با دادگاه حقوقی و مساله خصوصی سازی، در این بخش جلسات دادگاه برگزار شده است و به زودی رای دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.

در پرونده «پوری حسینی» هیچگونه فشاری نبوده است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره متن نامه توکلی به رئیس قوه قضاییه و فشارها برای حکم رئیس سابق سازمان خصوصی سازی گفت: در این پرونده هیچگونه فشاری نبوده است. قضات ما اگر هم فشاری باشد تسلیم نمی‌شوند. نتیجه و حکم نهایی دادرسی بهترین پاسخ برای این مسائل است. این پرونده در موقع خود به دادگاه ارسال شده است و دادگاه حکم مقتضی را صادر کرده است و پرونده در دیوان عالی کشور مطرح رسیدگی است.

پرونده «عیسی شریفی» در اختیار دیوان عالی کشور

وی در پاسخ به سوال پانا درباره پرونده عیسی شریفی، قائم مقام سابق شهردار تهران گفت: این پرونده کماکان در دیوان عالی کشور است و هنوز رای نهایی صادر نشده است و به محض صدور رأی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حکم اعدام یکی از اراذل و اوباش که با سلاح سرد اقدام به سرقت می‌کرد

اسماعیلی تاکید کرد: فردی که با قمه به تجمع مردمی حمله کرده بود و باعث رعب و وحشت شده بود از ناحیه دادگاه حکم اعدام برای وی صادر شد. در دو مورد دیگر که با گروهک منافقین ارتباط داشتند به مجازات اعدام محکوم شدند و یکی از اراذل و اوباش که با سلاح سرد اقدام به سرقت می کرد به مجازات اعدام محکوم شد. البته هنوز احکام قطعی نشده است.

در یکی دیگر از شهرهای حاشیه‌ای تهران به جز یک نفر باقی اعضای شورا بازداشت شدند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در ارتباط با دستگیری‌های اخیر اعم از شهرداران و اعضای شورای شهر گفت: در مقایسه با سایر بخش‌های حاکمیتی آمار تخلفات در حوزه شوراها بیش از نساب مورد توقع و انتظار بوده است. در حلقه پیرامونی شهر تهران در لواسان تعدادی از اعضای شورای شهر و شهرداران مرتکب اختلاس شده بودند. پرونده کیفرخواست خورده است. در یکی از شهرهای حاشیه‌ای تهران 23 نفر دستگیر شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند و در یکی دیگر از شهرهای حاشیه‌ای تهران به جز یک نفر باقی اعضای شورا بازداشت شدند.

آخرین وضعیت پرونده گروه عظام

وی درباره آخرین وضعیت پرونده گروه عظام گفت: بخش کیفری این پرونده رسیدگی شده است. اقدام مجدانه ای برای تسویه بدهی‌های این شخص به نظام بانکی در حال انجام است و مجازات کیفری شخص اجرا خواهد شد.

صدور کیفرخواست پرونده ثبت سفارش‌های خودرو

اسماعیلی در ادامه درباره پرونده خودروهای دپو شده وارداتی گفت: خودروهای وارده به گمرک که دپو شده بود با ورود دستگاه قضا تعداد قابل توجهی یعنی حدود دو سوم آنها تعیین تکلیف شده است. در ارتباط با پرونده ثبت سفارش های خودرو نیز کیفرخواست صادر شده است و شعبه رسیدگی به این پرونده رای مقتضی را صادر خواهد کرد و باقی خودروها تعیین تکلیف خواهد شد.

ثبت شکایت سرباز راهور از نماینده سبزوار

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ثبت شکایت سرباز راهور از نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این شکایت ثبت شده است و فرایند دادسرایی آن در حال انجام است.

پرونده توهین به رئیس جمهور در 22 بهمن

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره توهین به رئیس‌جمهوری در حاشیه مراسم 22 بهمن امسال در شهر اصفهان اظهار کرد: توهین و اهانت را خلاف قانون و اخلاق می‌دانیم. دادستان اصفهان بلافاصله بعد از این حادثه طی نامه‌ای به اداره کل اطلاعات استان اعلام کرد که مقصران و مسببان و افرادی که در این اقدام نقش داشتند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند و دادستان تا جایی که ضوابط قانونی اجازه دهد راسا اقدام خواهد کرد و چنانچه در این مورد یا هر یک از موارد مشابه شکایتی داشته باشیم برابر ضوابط قانونی رسیدگی خواهیم کرد.

توضیح درباره کاندیدا شدن رئیسی در انتخابات 1400

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا آقای رئیسی در انتخابات کاندیدا می‌شود، توضیح داد: آنچه اطلاع دارم ایشان در دیداری که با دانشجویان داشتند همین سوال را از ایشان پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که من به جز قوه قضاییه به مساله دیگری فکر نمی کنم. ما هم شاهد هستیم ایشان به‌صورت شبانه‌روزی تمام توان و انرژی خود را مصروف قوه قضاییه می‌کند و تا امروز نه ایشان نظر دیگری داشت و نه ما رویکردی دیگری را مشاهده کردیم ضمن اینکه انجام خدمات کاملا موفقیت آمیز در قوه قضاییه و در دوره تحول از آغازین روزهای مسئولیت آیت الله رئیسی بوده است. رئیس قوه قضاییه با برنامه تحول و جامع مسئولیت قوه قضاییه را قبول کردند و روند اقدامات ایشان مشخص و منطقی و به دور از کار تبلیغاتی بوده و طی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار