انتخابات با قانون قبلی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خبر داد با توجه به اولویت بررسی بودجه و ایرادات اساسی شورای نگهبان به طرح مجلس، انتخابات ریاست‌جمهوری با قانون قبلی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۳۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات با قانون قبلی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی مجلس، احمد علی‌رضا بیگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها را تدوین براساس سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: به پشتوانه این سیاست‌ها وارد اصلاح قانون انتخابات شدیم تا انتخاب در تراز انقلاب اسلامی و شایسته‌گزینی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: با توجه به همین سیاست‌ها، شورای نگهبان که تا قبل از این، موافق ورود مجلس به اصلاح قانون انتخابات بود، بالاخره پذیرفت تا این کار صورت گیرد. یکی از ویژگی‌های مهم طرح اصلاح قانون انتخابات، شایسته گزینی بوده که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است.

علی‌رضابیگی بیان کرد: اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها به گونه‌ای صورت گرفته تا علل تأیید یا رد صلاحیت افراد مشخص شود ضمن اینکه شرایط عمومی را در نظر گرفتیم.

وی درباره ایرادات واردشده از سوی شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این طرح در دستور کار کمیسیون شوراها بوده و تلاش داریم تا نظر مساعد شورای نگهبان را تامین کنیم، در این راستا جلسات کمیسیون با شورای نگهبان همچنان ادامه دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عنوان کرد: در جلسه، مشترک هفته گذشتۀ کمیسیون با شورای نگهبان نظرات متعددی از جانب اعضا این شورا مطرح است؛ ولی با اعمال تغییرات جدید سعی در تأمین نظر شورای نگهبان داریم تا اصلاح قانون به انتخابات سال آینده برسد.

وی ابراز کرد: با وجود تلاش کمیسیون و دقت نظر اعضا کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، ایرادات واردشده از سوی شورای نگهبان جدی و اساسی است.

علی‌رضابیگی بیان کرد: با توجه به اولویت مجلس برای بررسی لایحه بودجۀ سال 1400 و مقاومت شورای نگهبان برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به نتیجه رسیدن آن تا قبل از پایان سال بعید به‌نظر می‌رسد به همین دلیل با همان قانون قبلی برگزارمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار