جزئیات اولین جلسه جبهه اصلاح‌طلبان ایران در حسینیه جماران

تهران (پانا) - اولین جلسه جبهه اصلاح‌طلبان ایران در حسینیه جماران تشکیل شد و یک هیأت پنج نفره شامل محمود صادقی، شهیندخت مولاوردی، آذر منصوری، علی باقری و فرج کمیجانی مسئول تدوین آیین‌نامه این جبهه شدند.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اولین جلسه جبهه اصلاح‌طلبان ایران در حسینیه جماران

به گزارش جماران، جبهه اصلاح‌طلبان ایران با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(س) اولین جلسه خود را عصر روز گذشته در حسینیه جماران برگزار کردند. در ابتدای این جلسه جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران، ضمن محکوم کردن حذف نام امام خمینی(س) از قطعنامه راهپیمایی 22 بهمن و قطع تصاویر یادگار امام از صدا و سیما در روز 12 بهمن ماه، علت انتخاب حسینیه جماران برای برگزاری این جلسه را تجدید میثاق اصلاح طلبان با آرمان های امام خمینی(س) عنوان کرد.

در جلسه دیروز هیأت رئیسه سنی شامل بهزاد نبوی به عنوان رئیس و آذر منصوری، حسین کمالی و اسدالله عابدی تشکیل شد. بهزاد نبوی در این جلسه گفت: باید آیین نامه ای داشته باشیم که بر اساس آن بتوانیم هیأت رئیسه را انتخاب کنیم. لذا علی القاعده اولین دستور کار باید تدوین آیین نامه باشد. پیش نویس این آیین نامه را هم باید کسانی تهیه کرده باشند و یا تهیه کنند تا بر اساس آن بتوانیم انتخابات هیأت رئیسه را هم انجام داد.

آذر منصوری نیز در این جلسه گفت: انتخابات هیأت رئیسه باید بر اساس چهارچوب مشخصی باشد ولی ما هنوز سامانه و سازه نداریم. بنابر این پیشنهاد من این است که می شود آیین نامه پیشین را مبنا قرار داد. اما با توجه به اینکه این نهاد اجماع ساز قرار است پیام متفاوتی به جامعه متبادر کند، نیاز به اصلاحات جدی در آیین نامه موجود هست. ارکان این نهاد اجماع ساز باید در آیین نامه دیده شود.

وی افزود: بنابر این پیشنهاد مشخص من این است که کارگروهی که هم انگیزه لازم را دارند و هم به لحاظ تجربه و توانایی می توانند کمک کنند که آیین نامه تدوین شود، امروز تشکیل شود و می توانیم مقرر کنیم که در یک هفته آینده این پیش نویس نوشته شود و در جلسات به بحث و گفت و گو بگذاریم و بعد از تصویب، وارد انتخاب ارکان این نهاد اجماع ساز شویم. تا این بحث مشخص نشود ما نمی توانیم وارد بحث انتخاب هیأت رئیسه دائم این نهاد شویم.

حسین کمالی نیز در این جلسه گفت: 17 روز دیگر ثبت‌نام شوراهای شهر شروع می‌شود و ما خیلی فرصت نداریم که بخواهیم به برنامه‌ای بپردازیم که در آن همه موارد را عادی پیش ببریم. البته نکاتی که دوستان اشاره کردند نشان‌دهنده این است که بنا است قانونمند و روی ضوابط حرکت کنیم. اما امروز ما در شرایطی قرار داریم که هرچه سریعتر باید کارها را برنامه‌ریزی کنیم و جلو ببریم. اگر بخواهیم معطل شویم شاید به مشکل بر بخوریم.

کمالی: گروه‌های رقیب به ما پیشنهاد می‌دهند که شما اصلا نیایید بهتر است!

وی افزود: گروه‌های رقیب در رابطه با انتخابات هر کاری را دارند انجام می‌دهند و به ما پیشنهاد می‌دهند که شما اصلا نیایید بهتر است. در چنین شرایطی اگر بخواهیم سر فرصت کار کنیم شاید خیلی چیزها را از دست بدهیم. بنابر این اگر انتخابات آزاد و رقابتی باشد و اصلاح‌طلبان بخواهند نقش‌آفرینی داشته باشند، می‌توان به کارها سرعت داد و گروهی تعیین شوند و یکی دو روزه آیین‌نامه را تدوین کنند.

اسدالله عابدی نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه در دوره اخیر با توجه به تجاربی که در شورای عالی سیاستگذاری وجود داشت و ما در آن شورا هم توفیقاتی داشتیم و هم نقدهایی بر آن وارد بود، تلاش شد در جهت ارتقاء و رفع آن نقایص قدم هایی برداشته شود و اتفاق نظری که این دوره حاصل شده به مراتب قوی تر از گذشته است. یعنی تقریبا می توانیم بگوییم اجماع کاملی راجع به این نهاد جدید شکل گرفت.

اگر جبهه اصلاح طلبان ایران برای پایتخت به لیست 21 نفره دیگری برسد، هیچ کدام از اعضای فعلی شورای شهر سهمی مطالبه نخواهند کرد

حسن رسولی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: دو انتخابات پیش رو از اهمیت بالایی برخوردار است. اما انتخابات شوراها با جریان اصلاحات نسبت وسیعی دارد و اساسا شوراها مولود دولت اصلاحات هستند. به نمایندگی از 21 نفر عضو شورای شهر تهران می گویم که با توجه به تجارب قبلی و فرصت کوتاهی که در پیش هست، ما 21 نفر به عنوان جمع مشاور اعلام آمادگی می کنیم. البته در صورتی که جبهه اصلاح طلبان ایران برای پایتخت به لیست 21 نفره دیگری برسد، هیچ کدام از ما نه تنها سهمی مطالبه نخواهیم کرد، بلکه کاملا در خدمت این عزیزان هستیم.

الیاس حضرتی نیز در این جلسه گفت: در جماران که همچنان عطر و بوی امام ما عطرآگین هست، یاران و رهروانش کنار هم جمع شده اند تا تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و آروزهای امامش داشته باشند. ان شاء الله خداوند به ما اصلاح طلبان همت بدهد پرچم امام را بیشتر از دیگران بلند کنیم و به آن وفادار باشیم.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود: به نظر من این جمع به موقع شکل گرفته چون پیش از این هم کار زیادی نمی توانستیم انجام دهیم. کار ما دو بخش دارد که یک بخش آن انتخابات شوراها است و به نظر من در آن بخش زمان را از دست داده ایم و باید از این جلسه کمیته ای برای بحث شوراها تشکیل شود. امکان اینکه در کلانشهرها و حتی تهران هم بتوانیم کار انجام دهیم، وجود دارد.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: داستان ما خیلی مشخص نیست. ما منتظر هستیم تا ببینیم شورای نگهبان چه اقدامی خواهد کرد و نقشه راه را شورای نگهبان برای ما مشخص می‌کند که چه کسانی می‌توانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند و به نظر من تا آن زمان ما یک حالت بلاتکلیفی داریم ولی در کنار آن می‌توانیم بگوییم با دقت و حساسیت روند انتخابات را رصد می‌کنیم. حتی لازم نیست راجع به کاندیداها هم صحبتی صورت بگیرد؛ که خود این هم می‌تواند منشأ بعضی اختلاف نظرها باشد. کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند از سدّ شورای نگهبان عبور کنند را تشویق می‌کنیم کاندیدا شوند و بعد از آن فرصت داریم راجع به کاندیدا صحبت کنیم و اجماع داشته باشیم. مهمترین موضوع ما این است که بتوانیم انسجام تمام طبقات و سلیقه های مختلف اصلاح طلبی را جمع کنیم و همه ما یکصدا و هماهنگ وارد این بحث شویم که به نظر من بحث فوق العاده سختی خواهد بود.

پس از آن جواد امام پیشنهاد داد یک جمع پنج نفره مسئول تدوین آیین نامه جبهه اصلاح طلبان ایران شوند و با رأی اعضای حاضر در جلسه محمود صادقی، فرج کمیجانی، علی باقری، شهیندخت مولاوردی و آذر منصوری برای تدوین این آیین‌نامه مسئول شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار