دبستان روستای قلعه پایان در گلوگاه افتتاح شد

ساری (پانا) - مدرسه ابتدایی سعادت (راه روشن ۳) در روستای قلعه پایان که متوقف مانده بود و ساخت آن به همت نوسازی و تجهیز مدارس مازندران از سر گرفته شد، امروز افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
دبستان روستای قلعه پایان در گلوگاه افتتاح شد

مرحوم محمدحسین رحمانی با اهدای زمینی به مساحت هزار و ۷۵۰ مترمربع در روستای قلعه‌‌پایان بانی ساخت دبستانی برای دانش‌آموزان این روستا شد. عملیات ساخت مدرسه جدید سعادت (راه روشن ۳) که از سال ۹۱ آغاز شده بود، متوقف ماند و از سال گذشته مجددا آغاز شد.
مهدی بابایی، رییس آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه امروز در حاشیه افتتاح این مدرسه که با حضور رییس سازمان نوسازی کشور برگزار شد، به پانا گفت: «خیران امیرمحمد رضایی و همسرشان مریم حاجی ساخت بخش اول پروژه را تا اسکلت و سقف انجام دادند.»

او با یادآوری اینکه زیربنای مدرسه ۶۲۰ مترمربع است، ادامه داد: «۱۵۰ متر دیوارکشی شده و سازه کار بتونی است. مدرسه که شامل کلاس‌ها است، ۳۵ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.»
بابایی توضیح داد که ساخت مدرسه از سال ۹۱ متوقف و از تیر ماه سال قبل دوباره شروع شد. «اعتبارات بخش نخست ساخت مدرسه را خیران و بخش دوم را نوسازی استان متقبل شد.»

رییس آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه راه روشن نام مجموعه مدارسی که این دو‌ خیر احداث می‌کنند، گفت: «این خیران پیش از این مدارس راه روشن یک و دو را نیز در روستاهای آغوذدره و مهدیرجه ساخته‌اند.»

مهدی بابایی، تکمیل ساختمان دارالقرآن حضرت رقیه، سالن آمفی تئاتر کانون فرهنگی و تربیتی شهید غلامعلی کلبادی نژاد و استخر آموزش و پرورش را از اولویت های آموزش و پرورش گلوگاه دانست.

خبرنگار: اویس خادم‌لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار