۴ شهرستان اردبیل زرد شد

اردبیل(پانا) - در حال حاضر ۴ شهرستان اردبیل وارد وضعیت زرد شیوع کرونا شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۶۳۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
۴ شهرستان اردبیل زرد شد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به این که مسئله عادی‌انگاری در حال حاضر به یک معضل جدی تبدیل شده است، بیان کرد: درصدد هستیم با فرهنگ‌سازی و مقابله با این ویروس و اهتمام جدی مردم در راستای مقابله با کرونا گام‌های اساسی برداشته و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.
او گفت: نگرانی‌ها در شرایطی افزایش پیدا می‌کند که برخی‌ها قصد جدی گرفتن بیماری را ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از واکسینه کردن ۱۲۰ نفر از کادر درمان خبر داد و اظهار کرد: با مشارکت بسیج و بهداشت ۹۷ درصد جمعیت استان اردبیل غربالگری کرونایی شدند و در هفته گذشته ۱۴۴ نفر مشکوک به کرونا قرنطینه و تحت درمان قرار گرفتند که درصدد هستیم با تقویت تیم‌های نظارتی و مراقبتی از شیوع این بیماری جلوگیری شود.
حبیب زاده تصریح کرد: اجرای مناسب طرح غربالگری با مشارکت تیم‌های مراقبتی و نظارتی با ۲۰ هزار مورد تماس تلفنی افراد پرخطر محقق شده و تمام سعی و تلاش ما کنترل و مهار بیماری است تا بتوانیم وضعیت را بهبود بخشیده و افراد در معرض خطر را شناسایی و مورد مراقبت قرار دهیم.

او افزود: انتظار ما بر این است تا بهار سال آینده بتوانیم اپیدمی چهارم کرونا را کنترل کرده و از بین ببریم و در این زمینه خودمراقبتی به عنوان یک اولویت اساسی مطرح است و در این زمینه به دنبال کاهش تردد مردم در ایام پایانی سال هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون شرایط سختی را پشت سر خواهیم گذاشت که در این زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش حائز اهمیت است و نیاز است در این زمینه تلاش ما رسیدن به یک وضعیت مناسب و مطلوب است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان با جانباختن ۲ نفر دیگر شمار جانباختگان کرونا در استان اردبیل به یک‌هزار و ۳۷۹ نفر رسید ضمنا؛ در این مدت ۲۶ بیمار جدید نیز بستری شده و ۲۱ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار