بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی، دانش منابع آب را آموزش می ‌بینند

بجنورد(پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی عنوان کرد سال تحصیلی جاری ۲۶ هزار و ۴۶ نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه استان در قالب طرح ملی داناب و گسترش سواد آبی آموزش‌های لازم برای آشنایی با منابع آب و نجات آب را فرا می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۱۶۲۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی، دانش منابع آب را آموزش می ‌بینند

به گزارش اداره آب خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی اظهار کرد: طرح داناب یا طرح دانش آموزی نجات آب برای دانش آموزان پایه هفتم و طرح گسترش سواد آبی برای دانش آموزان پایه یازدهم دوره متوسطه اجرا می شود.

وی افزود: در استان خراسان شمالی، ۱۵ هزار و ۳۸۹ نفر دانش آموز پایه هفتم شامل هفت هزار و ۴۰۷ دختر و هفت هزار و ۹۸۲ نفر پسر زیر پوشش آموزش های طرح داناب قرار دارند.

وی تصریح کرد: در طرح گسترش سواد آبی هم ۱۰ هزار و ۶۵۷ دانش آموز پایه یازدهم شامل پنج هزار و ۱۹۴ دختر و پنج هزار و ۴۶۳ نفر پسر زیر پوشش هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: طرح داناب و گسترش سواد آبی در ۷۰۰ مدرسه در شهرستان های مختلف استان در حال اجرا است.

وی افزود: طرح داناب یا طرح نجات دانش آموزی آب در تلاش است تا با آموزش های لازم به دانش آموزان، در هر خانواده یک ناجی آب تربیت شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در این طرح، دانش آموزان مفاهیم اولیه در زمینه مدیریت مصرف آب و لزوم توجه به مدیریت مصرف را فرا می گیرند و آن را به خانواده منتقل می کنند.

در خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه جریان دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از این رودخانه ها، مهم و حساس است.

در این استان هشت سد با ظرفیت ۲۳۴ میلیون مترمکعب در حال بهره برداری است.

خراسان شمالی دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است. 8 دشت از ۱۱ دشت در این استان، ممنوعه و یا ممنوعه بحرانی است و برداشت آب از منابع زیرزمینی، با محدودیت روبه رو است.

۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار