اعلام نامزدهای مرحله نهایی هفتمین جشنواره تقدیر از «مُروجان کتابخوانی»

تهران (پانا) - هیات داوران هفتمین جشنواره تقدیر از «مُروجان کتابخوانی» فهرست افراد راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام نامزدهای مرحله نهایی هفتمین جشنواره تقدیر از «مُروجان کتابخوانی»

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شبکه ترویج کتابخوانی، جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی هر ساله با همکاری و همراهی گروه‌ها و نهادها و تشکل‌های غیردولتی با عنوان شبکه مروجان کتابخوانی کشور و با محوریت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

هفتمین دوره این جشنواره با اعلام فراخوان آن در شهریور ماه ۹۹ شروع به کار کرد. پس از ارسال آثار افراد و گروه‌های متقاضی شرکت در این جشنواره، ۹۲۶ اثر و پرونده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و طی دو مرحله داوری ۷۱ نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی در بخش‌های مختلف مشخص شدند. فهرست افراد راه یافته به مرحله نهایی در پایگاه اطلاع‎‌رسانی شبکه ترویج کتابخوانی قابل مشاهده است.

در برگزاری این جشنواره سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی مختلفی این شبکه را یاری و همراهی می‌کنند.

محسن حاجی‌زین‌العابدینی (دبیر جشنواره)، فرمهر منجزی، فرح حق‌نژاد، فریبا اقدامی، کیمیا امینی، اسماعیل یزدان‌پور و مریم انصاری داوران هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی بودند.

اختتامیه جشنواره تقدیر از «مُروجان کتابخوانی» اسفندماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

جشنواره مروجان کتابخوانی یکی از فعالیت‌های شبکه مروجان کتابخوانی کشور است که با هدف هم افزایی در حوزه فعالیت‌های ترویج کتابخوانی شکل گرفته است. این جشنواره تلاش کرده با شناسایی همه افراد، گروه ها و نهادهای فعال در حوزه کتابخوانی و مطالعه، با حمایت از فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه در این زمینه، به ارتقاء فعالیت‌های ترویج کتابخوانی کمک کند. ارزیابی اثربخشی و عملکرد جشنواره مروجان کتابخوانی و شبکه مروجان کتابخوانی کشور، نشان می‌دهد در طول نزدیک به هفت سال فعالیت این مجموعه، مبانی نظری و فلسفی ترویج کتابخوانی توسعه یافته و درک عمومی از این فعالیت‌ها رشد یافته است.

این جشنواره کمک کرده فهم عمومی از اقدامات ترویجی در زمینه کتابخوانی به صورت روشنی رشد یافته و افراد و گروه‌ها بر اساس نظریه پردازی‌های غنی در این حوزه، به اقدامات مبتنی بر بنیادهای محکم نظری فکر کرده و توسعه عملکردی داشته باشند.

جشنواره مروجان کتابخوانی، فعالیتی فرهنگی و مردم‌نهاد است که نباید آن را به چشم رقابت و مسابقه نگاه کرد. بلکه هدف اصلی آن رونق بخشیدن به ترویج کتابخوانی به عنوان فعالیتی انسانی و سطح بالا و فرهنگی است و بیشتر از رقابت، اصلاح رفتارهای مطالعاتی و اثربخشی خواندن را هدف غایی خود می‌داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار