نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد

اردبیل(پانا) - نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل، مدیر سازمان دانش آموزی و داوران با رویکرد ترویج فضای نقد و مناظرات علمی در بین دانش‌آموزان اردبیلی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، در حاشیه این برنامه سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مهم‌ترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشوری محسوب می‌شوند، عنوان کرد: شادزیستن برای دانش‌آموزان به همان اندازه مهم است که تغذیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین می‌‌کند.

او افزود: عواملی که می‌تواند این سرمایه ملی را برای رشد بهینه و کیفی آماده سازد، مهارت‌های رفتاری است که در محیط آموخته می‌شود نه فقط محفوظات علمی.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان تصریح کرد: نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود، ولی اگر این نشاط و شادابی در فضای رقابتی با چهارچوب های اصولی آمیخته شود قطعاً باعث رشد و شکوفایی دانش‌آموزان خواهد شد.
در همین راستا نخستین دوره مسابقه مناظره دانش‌آموزی با حضور داوران استانی و با شرکت تیمهای شرکت کننده به تفکیک دختران و پسران از مناطق و نواحی ۱۹ گانه استان به صورت ویدئو کنفرانس توسط سازمان دانش آموزی استان با رویکرد ترویج فضای نقد و مناظرات علمی در بین دانش‌آموزان برگزار شد.
گزاره‌هایی همچون حذف کنکور، تنوع و گسترش تشکل‌های دانش‌آموزی، فضای مجازی، تنوع مدارس در ایران، تاثیر محتوای کتب درسی در تربیت دانش آموزان، اعمال محدودیت بر شبکه های اجتماعی در شرایط عادی، از پر چالش‌ترین گزاره‌های نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی بود.

پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی اردبیل هم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین مسابقاتی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات با نظر هیئت داوران در بخش دختران آٖیناز حبیبی، غزل محمدی، لیلا امیدی، مریم عیسی زاده به عنوان گروه عالی به مرحله نهایی راه یافتند و پریا آذرمی، زهرا اصغری، نرجس پناهی و کوثر ارجمند نیز به عنوان گروه بسیار خوب و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

او همچنین با اشاره به فینال مسابقات مناظره در بخش پسران گفت: در بخش پسران نیز امیر حسین احمدی، محمد رضا شکاری،مهدی رییس زاده، آرش عیوضی به عنوان گروه عالی به مرحله نهایی راه یافتند و مسعود کرامتی ، پارسا رحیمی، طه ظهری و سهیل سرعتی نیز به عنوان گروه بسیار خوب و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار