رئیس هیات تخلفات آموزش و پرورش شهر تهران:

در نظارت‌ها به دنبال پیشگیری هستیم، نه مچ گیری

تهران (پانا) - رئیس هیات تخلفات آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه رسیدگی به تخلفات اداری منطقه 15، بر لزوم تکریم و مثبت اندیشی در تمامی بازدیدها تاکید کرد و نظارت‌ها را امر مهمی برای پیشگیری از بروز تخلفات دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
در نظارت‌ها به دنبال پیشگیری هستیم، نه مچ گیری

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، جلسه رسیدگی به تخلفات اداری با حضور سعید شهریاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 15 و رضا خواجویی، رئیس هیات تخلفات آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص آیین نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات اداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سالن شورا برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، رضا خواجویی در این نشست ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و لزوم همکاری و هماهنگی اولیا و دانش آموزان و فرهنگیان را در اجرای امور گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه آموزش و پرورش است و آموزش‌ و پرورش به پشتوانه سرمایه نیروی انسانی اهداف خود را پیش می‌برد.

رئیس هیات تخلفات آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هیچ انقلاب، تحول و توسعه ای بدون اندیشه و اراده به وقوع نمی‌پیوندد. هر پیشرفتی از گذرگاه فرهنگی عبور می کند؛ پس برای تحول باید تغییر در اندیشه و اراده مستحکم داشت.

رضا خواجویی ضمن اشاره به موضوع تخلفات اداری در راستای آموزش به مدیران منطقه افزود: تخلفات اداری عبارتند از عدم رعایت قوانین، مقررات، آیین نامه ها و قراردادهای جمعی توسط هر یک از کارکنان در هر جایگاه سازمانی، به صورت عمد یا غیرعمد که به نوعی پیامدهای ناگوار را به همراه دارد.

رئیس هیات تخلفات آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن تاکید بر رعایت تکریم و مثبت اندیشی در تمامی بازدیدها گفت: در نظارت ها دنبال پیشگیری هستیم نه مچ گیری.

در ادامه خواجویی، در خصوص نظارت بر دفتر مشاهدات، دفتر معین و تاکید بر امضای مجوزها و سندهای مالی، مرخصی بدون حقوق و عدم استفاده از معلم جایگزین، حفظ اموال و الزام برچسب اموال، صندوق ضروری فرهنگیان، بررسی صلاحیت ایجاد صندوق های قرض الحسنه در ادارات و لزوم دستور به صورت کتبی و برابر مقررات، توضیحاتی ارائه کرد.

وی در خصوص وضوح شرح وظایف کارکنان، صدور ابلاغ ها و نظارت بر حضور کارکنان در محل خدمت، عدم استفاده از نیروی جایگزین در مدارس، نظارت بر کار زیر مجموعه و گزارش تخلف همراه با مستندات، به نکات مهمی اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، سعید شهریاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 15 ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و خیر مقدم به مدعوین گفت: امیرالمؤمنین امام علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر فرمودند: در کارهای کارگزارانت اندیشه و تأمّل کن و پس از آزمودنِ آن ها، ایشان را به کار بگمار و به صرف جانبداری یا علاقه به کسی او را عهده‏‌دار کاری مکن؛ زیرا این دو، کانون انواع ستم و خیانت است. کارگزاران خود را از میان افراد نخبه و با تجربه و آبرومند و خاندان‏‌های‏ نیک و خوشنام‏ و پیشگام در اسلام انتخاب کن.

در انتهای جلسه رضا خواجویی، رئیس تخلفات اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، به سوالات مطرح شده توسط شورای معاونین منطقه پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار