جزئیات برگزاری پویش جشن تکلیف «شده ام 9 ساله» در 21 اسفندماه

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری پویش جشن تکلیف «شده ام 9 ساله» با همکاری آستان مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) همزمان با مبعث رسول اکرم (صلی اله علیه و آله وسلم) در 21 اسفندماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری پویش جشن تکلیف «شده ام 9 ساله» در 21 اسفندماه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده در جلسه ویدیو کنفرانس کارگروه مشترک وزارت آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز کشور و پایگاه های مجازی اقامه نماز گفت: قبل از هر چیز گرامیداشت ایام الله دهه فجر را خدمت همه شما تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم سالیان سال این انقلاب ارزشمند سربلند تر از قبل ادامه یابد و در نهایت به دست صاحب اصلی خود یعنی حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) برسد و همچنین گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، شهدای مدافع حرم ، شهدای مدافع سلامت و همه شهدایی که در راه عزت و سربلندی این انقلاب خون پاک خود را اهدا کردند و ما همه مدیون جانفشانی و ایثارگری آنها هستیم.

وی افزود: ما در آموزش و پرورش فعالیت های مختلفی را دنبال می کنیم و اساس فعالیت های ما مشارکت پذیری و توسعه مشارکت ها است و خوشبختانه ارتباط ما با ستاد مرکزی اقامه نماز ارتباطی بسیار تنگاتنگی است و توسعه مشارکت که از رویکرد های مهم فعالیت های اداره کل قرآن، عترت و نماز است را با این دوستان به خوبی دنبال می کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اقدامات مهم ما در زیست بوم جدید راه اندازی قرارگاه مجازی قرآن ، عترت و نماز است و مقام معظم رهبری همواره به انجام کار فرهنگی در فضای مجازی تاکید مؤکد دارند و حتی در جایی می فرمایند ذکر مستحبی بعد از هر نماز باید پرداختن به کار فرهنگی در فضای مجازی باشد و همه همکاران ما این قرارگاه را با جدیت دنبال کردند و همانطور که از اسم آن پیدا است قرارگاه است و فعالیتی جهادگونه در آن صورت می گیرد که وقت و زمان نمی شناسد و همه همکاران ما ایثارگرانه فعالیت ها را در این قرارگاه دنبال می کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از پایگاه ویژه ما در قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز پایگاه پیوند مسجد، منزل و مدرسه است که درواقع بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز نیز به همین عنوان نامگذاری شده که دبیرخانه کشوری آن به استان کرمان واگذار شده و دو پایگاه دیگر در حوزه نماز پایگاه جشن تکلیف و پایگاه مرجعیت و تقلید که به دبیرخانه کشوری استان سمنان سپرده شده است و دوپایگاه مجازی دیگر هم تحت عنوان اقامه نماز و آموزش عملی و پاسخگویی به سئوالات دانش آموزان دبیرخانه کشوری آنها به استان قم واگذار شده است.

مسیب زاده یادآورشد: پویش جشن تکلیف «شده ام 9 ساله» که با همکاری آستان مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به مرکزیت استان قم و با همراهی استان سمنان و همکاری همه استان های کشور آغاز کرده ایم که فعالیت آن از 12 بهمن آغاز و مراسم اصلی آن در روز 21 اسفندماه همزمان با روز بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله وسلم) برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در همه بحث ها کار خود را به چشمه اصلی کار ها پیوند می زنیم و در بحث نماز ستاد مرکزی اقامه نماز کشور و مراکز زیر مجموعه این ستاد برای ما اولویت دارد به طور مثال مرکز تخصصی نماز جایی است که ما می توانیم به آن مراجعه کنیم و از ظرفیت آن به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه جلسه رضا بهشتی باویل، معاون نماز اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: پویایی و فعالسازی پایگاه های مجازی حوزه نماز به صورت فرآیند محور و هم افزایی و مشارکت پذیری این پایگاه ها همواره مد نظر است تا منجر به بهبود و اغنای محتوای این پایگاه ها برای مخاطبین اصلی آنها یعنی دانش آموزان ،فرهنگیان و اولیای عزیز شود.

وی افزود: در راستای سیاست تمرکز زدایی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت به آن اشاره شده است ومورد تاکید ما بوده است و هنر ما باید این باشد که از ظرفیت های موجود در کشور و به خصوص نهادهای حامی و پشتیبان استفاده شود.

وی ادامه داد: اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش دبیرخانه های کشوری پایگاه های 17 گانه قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز را بر اساس این رویکرد ها به استان ها وگذار کرد تا زمینه هم افزایی و تمرکززدایی و توسعه مشارکت حداکثری را فراهم کند و تصدی گری را کاهش دهد و برون داد غنای محتوایی قرارگاه ها، تبدیل به دانش سازمانی شود که می توان نسبت به توسعه این دانش و بهره مندی سایرین اقدام نمود که این خود به نوعی ایجاد رقابت سالم و شکوفایی نوآوری ها وابتکارات و از همه مهم تر کشف نقاط ضعف و قوت را در پی خواهد داشت.

وی در خاتمه یاد آورشد: امیدواریم همه عزیزان دست اندر کار در دبیرخانه های کشوری پایگاه ها بتوانند با هماهنگی بین سایر استانها و همسویی با برنامه ها و سیاست های ستاد و با استفاده از ظرفیت های موجود محتوای ارزشمند و قابل استفاده ای را برای دانش آموزان فراهم کنند .

همچنین منصور سرگزی، معاون فرهنگی ستاد مرکزی اقامه نماز کشور در این جلسه گفت: همه دوستان در اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش منشاء خدمات ارزشمندی به نسل نو هستند و چه سعادتی بالاتر از اینکه همه دست به دست هم دهیم و برای تربیت نسل نو گام برداریم.

وی افزود: امیداوارم بتوانیم با توسعه مشارکت ها و در راستای اجرای کردن تفاهم نامه ستاد مرکزی اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش منشاء خدمات گسترده ای به نسل نو و دانش آموزان عزیز باشیم و برای غنی سازی محتواهای موجود پایگاه های مربوط به نماز با همکاری موثر گام های بلندی برداریم که در همین راستا مرکز تخصصی نماز می تواند در تولید و نشر محتواهای فاخر در پایگاه های موجود در شبکه ملی آموزش دانش آموزان (شاد) در بستر فضای مجازی همکاری های موثری داشته باشد.

سپس میکائیل باقری، معاون قرآن، عترت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز بر اساس میدان عملیات در جنگ نرم طراحی شده است زیرا معتقدیم عرصه میدان در جنگ نرم فرهنگی بسیار مهم تر از جنگ سخت است چرا که دشمن در این عرصه به دنبال تخریب فکر و ذهن نسل کودک و نوجوان و جوان است تا آینده روشن انقلاب اسلامی را با مخاطره رو به رو کند.

معاون قرآن، عترت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در همین راستا 500 نفر از نیروهای جهادی به صورت شبانه روز در حال تولید محتوای مناسب برای پایگاه های قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار