صدور کارت ملی هوشمند برای 92 درصد افراد بالای 15 سال سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیرکل ثبت احوال سیستان‌ و بلوچستان اعلام کرد برای ۹۲ درصد افراد بالای ۱۵ سال سیستان و بلوچستان در راستای تحقق دولت الکترونیک کارت ملی هوشمند صادر شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور کارت ملی هوشمند برای 92 درصد افراد بالای 15 سال سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان، رضا راحت دهمرده اظهار کرد: بیش‌از ۳۲ هزار جلد سجل برای فاقدان ‌شناسنامه در این استان که تابعیت آنان از طریق شورای تامین شهرستان‌ها تایید شده بعد از انقلاب تاکنون صادر شده است.

وی با اشاره به صدور بیش از ۲ میلیون شناسنامه مکانیزه پایگاه محور در سیستان و بلوچستان به منظور اتقان، حفاظت اسناد و امنیت مدارک هویتی گفت: یکی اقدامات برجسته ثبت احوال استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا شاخص ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی است.

دهمرده با بیان اینکه هم‌اینک ۹۸ درصد ولادت‌ها و ۹۳ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی ثبت می‌شود افزود: یکی از مهمترین موارد در افزایش ثبت‌ها دسترسی به ادارات و نمایندگی‌ها بوده که بر این اساس افتتاح ۲۹ اداره و نمایندگی در سیستان وبلوچستان باعث افزایش سطح دسترسی مردم، تسهیل و تسریع در امر خدمات‌رسانی شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: آرشیو چهار میلیون سند سجلی موجود در بایگانی ثبت احوال استان، افزایش سطح امنیت اسناد، خدمات‌رسانی برخط و آنلاین در تمامی ادارات و ارائه تمامی خدمات در محل سکونت افراد از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه صدور ۹۲ درصد کارت هوشمند ملی برای افراد بالای ۱۵ سال سیستان و بلوچستان در راستای تحقق دولت الکترونیک و احراز هویت انجام شده خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت مخابراتی و خط فیبر نوری ادارات ثبت احوال به منظور افزایش سرعت خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان، راه‌اندازی چهار دفتر پیشخوان ارائه‌دهنده خدمات ثبت احوال در استان برای افزایش سطح دسترسی مردم و تسهیل در خدمات‌رسانی از دیگر اقدامات این اداره کل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

دهمرده تصریح کرد: خدمات‌رسانی در هشت بیمارستان شاخص سیستان و بلوچستان و یک آرامستان در زاهدان برای افزایش سرعت، تسهیل در خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان هم برگ دیگری از خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است.

وی بیان کرد: اسناد سجلی مهمترین سند هویتی یک فرد درجامعه است که نقش اساسی در برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار