آمارهای جمعیتی برای برنامه ریزی ها حیاتی است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد فعالیتهای ثبت احوال و آمار و تحلیل هایی که ارائه می دهد برای برنامه ریزی های مختلف بسیار مهم است.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آمارهای جمعیتی برای برنامه ریزی ها حیاتی است

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در نشست با مدیرکل و معاونان ثبت احوال استان تصریح کرد: آمارهای ثبت احوال، وضعیت اجتماعی و واقعیتهای جامعه را مشخص کرده و ساماندهی و نظم خدمات در جامعه را میسر می کند.

او افزود: آمار ثبت احوال در خصوص ولادت، فوت، طلاق و ازدواج، چشم اندازی واقع بینانه از وقایع اجتماعی ترسیم می کند.

استاندار اردبیل از خدمات گسترده و فعالیتهای دقیق ثبت احوال و تلاشهای کارکنان این دستگاه اجرایی قدردانی کرد.

معاون منابع و توسعه مدیریت استاندار اردبیل نیز در این نشست، ثبت احوال را جزو دستگاه پیشتاز در اجرای برنامه دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: در بحث برون سپاری و ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان،ثبت احوال اردبیل عملکرد مطلوبی داشته است.

یعثوب نژاد محمد گفت: در حال حاضر خدمات ثبت احوال برای ادارات و نهادها کاملا مشهود بوده و همه دستگاه های اجرائی از سیستمهای دقیق ثبت احوال استفاده می کنند.

در این دیدار که به مناسبت هفته ثبت احوال برگزار شد، مدیر کل ثبت احوال استان نیز گفت: تمام آمارها بر پایه ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی استوار بوده و ثبت احوال استان توانسته در سریعترین زمان آمارهای حیاتی را ثبت کند.

رسولی بیان کرد: تعهد ثبت در ولادت ۹۹/۵درصد و در فوت ۹۹/۲درصد در مهلت قانونی بود که همکاران توانستند ۹۹/۸ درصد ولادت و ۹۹/۵درصد فوت را در مهلت قانونی ثبت کنند.

او افزود: وضعیت جمعیت استان رو به میانسالی و پیری بوده و از طریق شورای جمعیت جهت استفاده از پنجره جمعیتی استان، کمیته های مختلفی از اعضای شورای جمعیت فعال شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان تعداد دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال را 50 دفتر عنوان کرد و گفت: در خصوص خدمات الکترونیک ثبت احوال پیشقدم بوده و ۱۸مورد از خدمات خود را بصورت الکترونیکی ارائه خدمت می کند.

رسولی اظهار کرد: برای خدمت در مناطق روستایی 360 مورد ده گردشی انجام شده و در دو بیمارستان و آرامستان بهشت زهرا جهت ثبت ولادت و فوت استقرار نیرو شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار