معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

زندانیان بی‌سواد از خدمات رایگان سوادآموزی بهره‌مند می شوند

بوشهر(پانا)_معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت زندانیان بی‌سواد می توانند از خدمات رایگان سوادآموزی بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
زندانیان بی‌سواد از خدمات رایگان سوادآموزی بهره‌مند می شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، سید مجتبی هاشمی نژاد در نشست با معاون اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با اشاره به تفاهم نامه سازمان مرکز سوادآموزی و سازمان زندان ها اظهار کرد: اداره کل زندان‌ های استان در زمینه شناسایی و جذب سوادآموز و همچنین ایجاد مراکز یادگیری محلی فعالیت شایسته ای داشته است.

وی توسعه مهارت‌ها به ویژه مهارت سوادآموزی پایه و حرفه آموزی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را امری مهم دانست و افزود: مطابق با آیین نامه های ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، کلیه افراد بی سواد کمتر از شصت سال می توانند خدمات سوادآموزی را به صورت رایگان در ندامتگاه ها دریافت کنند.

هاشمی نژاد با تاکید بر نقش و جایگاه مراکز یادگیری محلی در توسعه و تعمیق آموزش و مهارت‌های زندگی برای سوادآموزان‌ گفت : مرکز یادگیری محلی کوثر مستقر در زندان مرکزی بوشهر یکی از فعالیت ترین مراکز یادگیری محلی استان است که در آن علاوه بر ارائه خدمات سوادآموزی پایه، مهارت های زندگی و شغلی آموزش داده می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: همچنین در این مرکز یادگیری محلی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، حلقه های کتابخوانی برگزار می شود.

وی یادآور شد: معاونت سوادآموزی آمادگی لازم در جهت راه اندازی مراکز فعال و پویا در سایر زندان ها و ندامتگاه های استان دارد.

همچنین معاون سلامت، اصلاح وتربیت استان در این نشست با مهم دانستن ادامه تحصیل مددجویان و تشکیل دوره های سوادآموزی در زندان های استان برای مددجویان بی‌سواد گفت: توسعه امر آموزش و برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های استان یک ضرورت و اولویت مهم است.

سید اسماعیل موسوی حقیقی افزود: امیدواریم با تعامل و همکاری اداره کل آموزش و پروش با زندان های بوشهر، گام های موثری برای ریشه کنی بی سوادی در زندان ها برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار