نشست صمیمی معاون سوادآموزی استان زنجان با آموزش دهندگان شهرستان سلطانیه

زنجان (پانا) - معاون سوادآموزی استان زنجان در یک نشست صمیمی پای صحبت های آموزش دهندگان سوادآموزی شهرستان سلطانیه نشست و از نزدیک در جریان فعالیت های سوادآموزی شهرستان قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست صمیمی معاون سوادآموزی استان زنجان با آموزش دهندگان شهرستان سلطانیه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، فرحناز فتحی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این نشست ضمن تبریک ایام گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می دهد که سطح سواد مردم پس از انقلاب اسلامی نرخ باسوادی مردم ایران افزایش قابل توجهی داشته است و بر اساس داده‌های مرکز آمار ، قبل از انقلاب تنها ۵۰ درصد از مردم که عمده آنان نیز مرد بوده‌اند، توانایی خواندن و نوشتن داشته‌اند اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حجم بالایی از مردان و زنان باسواد در کشور مواجه هستیم.

فتحی با بیان این مطلب که سواد تنها به خواندن و نوشتن محدود نمی شود بلکه هدف اصلی آموختن سواد زندگی و بهتر زیستن است، افزود: شما آموزش‌دهندگان سفیران آگاهی‌بخشی به مردم برای حفظ سلامت عمومی جامعه هستید و باید از همه ابزارها و فرصت‌هایی که در اختیار دارید در این راستا بهره گیرید.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز تکریم مقام زن گفت: پیش از انقلاب اسلامی، حکومت به بهانۀ تجددگرایی، نسبت به زنان و دختران، دیدگاه ابزاری و مادی داشت اما انقلاب اسلامی زنان ایران را از جاهلیت مدرن، به جایگاه واقعی‌شان برگرداند.

مهدی زمانی مدیر آموزش و پرورش سلطانیه با تقدیر از حضور ارزشمند معاون سوادآموزی استان، رئیس اداره سوادآموزی و رئیس اداره سنجش و ارزشیابی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش زنجان در شهرستان سلطانیه، رسالت نهضت سوادآموزی پس از انقلاب را مهم برشمرد و بیان کرد: نهضت سوادآموزی با ریشه‌کن کردن جهل و بیسوادی و توسعه آگاهی و دانش، در کنار نهاد آموزش‌ و‌ پرورش زمینه ساز دستیابی به فناوری‌های روز و ضامن اقتدار کشور بوده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش سوادآموزی در شهرستان تصریح کرد: در روزهای کرونایی مطابق دستورالعمل های سازمانی، آموزش‌ها در وضعیت زرد و آبی و روستاهایی که امکان حضور داشت به‌صورت حضوری و در سایر موارد به صورت آموزش غیرحضوری و مجازی در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار