معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

نرخ پوشش تحصیلی در سیستان و بلوچستان افزایش یافته است

زاهدان (پانا)- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت با تلاش های صورت گرفته نرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدای در استان به 92 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
نرخ پوشش تحصیلی در سیستان و بلوچستان افزایش یافته است

ماندانا زنگنه امروز در آیین امضای تفاهم نامه بهره برداری از ۱۵ دستگاه ون اهدایی بنیاد برکت به مدارس سیستان و بلوچستان اظهار کرد: علی رغم همه اقدامات و تلاش‌های انجام شده همچنان سیستان و بلوچستان در بسیاری از زمینه‌ها با میانگین‌های کشوری فاصله دارد.

وی افزود: نرخ پوشش تحصیلی سیستان و بلوچستان در مقطع ابتدایی ۹۲ درصد اما در دوره متوسطه دوم این نرخ به ۵۴ درصد کاهش می‌یابد که نشان‌دهنده مشکلات ادامه تحصیل در این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: آموزش خانه به خانه، افزایش مدارس شبانه‌روزی، اجرای طرح روستا مرکزی و افزایش مشارکت خیرین، اقدامات ارزنده‌ای است که در این استان برای افزایش نگهداشت دانش‌ آموزان انجام شده است.

زنگنه با بیان اینکه هم اینک نرخ ماندگاری دانش‌آموزان در استان ۴۲ درصد است، ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای بیشترین آمار جمعیت صفر تا ۱۴ سال کشور بوده و این مورد نشان‌دهنده نیاز بالای این استان به فضاهای آموزشی بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: برای کاهش فاصله شاخص‌های سیستان و بلوچستان با میانگین کشوری می‌توان از ظرفیت مجموعه خیرین، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استفاده کرد و گام‌های بلندی برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار