ورود برخی مسافران به کشور با تست کرونای جعلی

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود برخی مسافران با تست کرونای جعلی به کشور، گفت: وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید برای چند کشوری که گواهی تست کرونای آنها معتبر نبوده است، تصمیم بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ورود برخی مسافران به کشور با تست کرونای جعلی

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی امروز (یکشنبه) ‌پس از افتتاح ۱۰۵ پروژه راه آهن در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه ۲۵ درصد مسافرانی که وارد کشور می‌شوند کرونا مثبت هستند، افزود: به‌طور قطع بدون دارا بودن تست کرونای منفی بلیت به مسافر فروخته نمی‌شود.

وی ادامه‌داد: در برخی پروازها مسافرانی که از خارج کشور می‌آمدند گواهی‌ تست با خود داشتند، اما وزارت بهداشت متوجه شد که برخی از این گواهی‌های تست جعلی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از چند مسافر به صورت تصادفی تست می‌گیرند که از بین آن مسافران ۲۵ درصد کرونا مثبت بوده‌اند و این گونه بود که موضوع ۲۵ درصد مطرح شد، وگر نه طرح مطلب «کرونا مثبت بودن ۲۵ درصد همه مسافران خارجی که به ایران می آیند» درست نبود.

وی تاکید کرد: تست کرونای منفی از سوی بهداشت مرزی در فرودگاه‌ها و پایانه‌ها انجام می شود، از وزارت بهداشت خواسته‌ایم شبکه صلاحیت و تایید گواهی های تست کشورهای دیگر را با وزارت بهداشت کشور ما هماهنگ کنند که وقتی روی سیستم بلیت صادر می‌شود، اگر تست کرونای مسافر اعتبار داشته باشد مسافر پذیرفته شود و اگر اعتبار ندارد، مسافر پذیرفته نشود.

اسلامی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که وزارت بهداشت این کار را انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از فرودگاه‌های بین المللی کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز خواسته شده سخت‌گیری‌های حداکثری در این حوزه انجام دهند و از سوار شدن مسافری که در مبدا گواهی تست کرونا ندارد، جلوگیری کنند و اگر این مسافر وارد کشور شد بهداشت مرزی سریع بررسی کند و تشخیص دهد.

وی درباره امکان قرنطینه مسافران خارجی در هتل شهر فرودگاهی اظهار داشت: در فرودگاه جای قرنطینه برای مسافران خارجی نداریم، روزانه ۲ تا سه هزار نفر مسافر از طریق فرودگاه امام(ره) وارد کشور می‌شوند و یک هتل پاسخگوی این میزان مسافر برای قرنطینه نیست.

اسلامی ادامه‌داد: اگر وزارت بهداشت تشخیص دهد که باید مسافر قرنطینه شود، خودشان باید در محل پیش بینی شده این کار را انجام دهند و این کار به دستور قرارگاه و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی درباره الزام رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی پروازها نیز گفت: این موضوع از سوی سازمان هواپیمایی کشوری رعایت می‌شود و پروتکل حاکم است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اتفاق اخیری که در پرواز ماهان رخ داد و حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پرواز رعایت نشده بود، به دلیل آن بود که ابتدا مسافران باید با هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ جابه جا می‌شدند که این هواپیما دچار نقص فنی می‌شود و مسافران این پرواز که بلیت گرفته بودند، باید با هواپیمای دیگری جابه‌جا می‌شدند؛ همین امر موجب شد تعداد بیشتری مسافر نسبت به ظرفیت ۶۰ درصد در آن پرواز باشند و چاره‌ای نبود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار