سیستم انتخاب داورهای کشتی المپیک توکیو مشخص شد

تهران (پانا) - کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی توضیحاتی را در مورد نحوه انتخاب داوران برای المپیک 2021 توکیو و همچنین چگونگی برگزاری کلاس های داوری در این سال را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سیستم انتخاب داورهای کشتی المپیک توکیو مشخص شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران کشور در مورد نامه اعلامی اتحادیه جهانی به فدراسیون های ملی گفت: کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی متمم بخشنامه ی داوری را که در ماه دسامبر سال 2020 میلادی ارسال کرده بود، اعلام کرد که در آن در مورد چگونگی انتخاب داوران برای المپیک توکیو و نحوه برگزاری کلاس های داوری در سال 2021 تشریح شده است.

ترجمه نامه ی ارسالی به شرح زیر است:

۱- درجات داوری:
لیست داوران بین المللی سال ۲۰۲۱ منتشر شده و از طریق وبسایت اتحادیه جهانی در دسترس می باشد.

۲- آموزش داوران:

باتوجه به محدودیتهای متعددی که در پی همه گیری کرونا وضع گردیده است کمیسیون داوران تصمیم گرفته است تا کلینیک های تئوری داوران را که به صورت حضوری برگزار می شد با کورس های آنلاینی که پیش از رویداد برگزار می شود، جایگزین نماید. به این ترتیب از تعداد روزهای حضور داوران در محل مسابقات و نیز از احتمال انتشار ویروس کاسته خواهد شد. بخش عملی کلینیک کماکان در خلال رویدادها برگزار خواهد شد. این فرایند برای شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

داوران کماکان بایستی در زمان ثبت نام برای مسابقات در سامانه آتنا برای کلینیک های مختلف هم ثبت نام شوند. زمانیکه موعد ثبت نام به پایان رسید، برای هر داور یک لینک و یک رمز اختصاصی برای شرکت در کلینیک ارسال خواهد شد. شرکت در کلینیک های مجازی الزامی بوده و مجوز حضور در بخش عملی کلینیک ها که در خلال مسابقات برگزار می شوند خواهند بود.

به همین منظور ضروری است که کلیه داوران ایمیل شخصی خود را در اسرع وقت جهت ثبت در سامانه در اختیار کمیسیون داوران فدراسیون خود قرار دهند.

هر جلسه بطور میانگین یکساعت و نیم بطول خواهد انجامید. کورس های سطح ۱ و ۳ شامل چهار جلسه خواهند بود که ظرف دو هفته برگزار می شوند. به منظور مورد قبول واقع شدن کلینیک مجازی برگزار شده، در محل مسابقات یک آزمون کتبی از داوران به عمل خواهد آمد. این آزمون یک روز پیش از شروع مسابقات برگزار خواهد گردید.

کلینیک های سطح ۲ و ۴ تنها شامل یک جلسه بوده و آزمون کتبی نیز نخواهند داشت. تقویم کلینیک ها به همراه تاریخ و ساعت برگزاری جلسات هر کلینیک به پیوست ارسال می گردد.

اطلاعات تکمیلی: از آنجایی که در سال ۲۰۲۰ هیچ کلینیک سطح ۱ برگزار نشده است لذا داوران ۴۱ ساله (متولدین ۱۹۸۰) به منظور کسب درجه بین المللی استثنائا مجاز به شرکت در کلینیک سطح ۱ در سال ۲۰۲۱ خواهند بود.

۳- انتخاب داوران برای المپیک توکیو (گام بعدی)

اعضای کمیسیون داوران در چند هفته گذشته جلساتی را از طریق ویدیو کنفرانس به منظور بحث و ارزیابی ادامه پروسه انتخاب داوران برای بازی های المپیک توکیو برگزار کردند.

پس از مباحث متعدد و با درنظرگرفتن شرایط کرونایی در سراسر دنیا، کمیسیون داوران تصمیم گرفت تا فرآیندی را که در نشست سال ۲۰۱۹ در بوداپست به تصویب رسید حفظ نموده و تنها با توجه به وضعیت پاندمی تغییرات بسیار جزئی را در آن اعمال نماید.

تمامی داورانی درجه 1S که در رقابتهای جهانی نورسلطان قضاوت کردند تحت کنترل واقع خواهند شد. این داوران باید حتما در یکی از سه رویداد گزینشی قاره ای باقیمانده و در رقابت های گزینشی جهانی که در اردیبهشت ماه برگزار می شود قضاوت کنند.

داوران باید در رقابتهای گزینشی قاره خود شرکت کنند مگر اینکه از سوی کمیسیون داوران اتحادیه بعنوان داور بی طرف برای قضاوت در یکی دیگر از رقابت های گزینشی انتخاب شوند. بنابراین داوران درجه 1S قاره آمریکا برای مسابقات گزینشی سایر قاره ها انتخاب خواهند شد.

مدت کوتاهی پس از رقابت های گزینشی جهانی، لیست نهایی داوران قضاوت کننده در المپیک اعلام خواهد شد. ضمنا باتوجه به شرایط همه گیری ویروس سمیناری که به این منظور برنامه ریزی شده است ممکن است بصورت آنلاین برگزار شود که اطلاعات تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.

با توجه به تغییرات اخیری که در تقویم رویدادهای اتحادیه صورت گرفته اند، آن دسته از داوران درجه 1S که کماکان شانس انتخاب برای المپیک را دارند، اجباری به حضور در رقابت های قهرمانی قاره ای خود در رده بزرگسالان را ندارند. هرچند که ما به آنها برای حضور در این رویدادها توصیه می کنیم.

آن دسته از داوران درجه 1S که در مسابقات نورسلطان حضور نداشتند لازم است برای کنترل در رقابت های قهرمانی قاره ای در رده سنی بزرگسالان شرکت نمایند. داوران درجه یک نیز مجاز هستند تا برای کنترل در رقابت های قهرمانی قاره ای حضور پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار