شاه منصوری: نقش انتقال فرهنگ و تمدن بر عهده آموزش و پرورش است

تهران( پانا) -شاه منصورى یکى از وظایف مهم آموزش و پرورش را علاوه بر تولید علم و دانش، فعالیت هایى دانست که منجر به سلامت و سعادت انسان شود.

کد مطلب: ۱۱۶۰۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شاه منصوری: نقش انتقال فرهنگ و تمدن بر عهده آموزش و پرورش است

در مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت بانوی دو گیتی حضرت زهرا(س)و روز زن که توسط امور بانوان اداره آموزش و پرورش منطقه 12، با حضور حمید شاه منصوری، مدیر منطقه ١٢،طیبه وردی، کارشناس مسئول امور بانوان منطقه و علی صادقی، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان منطقه و هدی خدادای، فرمانده حوزه دانش آموزی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پژوهشسرای فارابی منطقه مراسم جشن برگزار شد، شاه منصوری ضمن تبریک این روز بزرگ به بانوان، درباره مناقب و محسنات حضرت زهرا سلام الله علیها سخن گفت و افزود: در این ایام مبارک، ما به عنوان آموزش و پرورش وظایفی به عهده داریم؛ در فرهنگ آموزش و پرورش و در فرهنگ و تمدن کشورها نقش انتقال فرهنگ به عهده آموزش و پرورش است و یکی از وظایف مهم آموزش وپرورش علاوه بر تولید علم و دانش و تربیت که باعث زندگی بهتر است این است که؛ سلامت و سعات انسان را رقم بزند.
وی در مورد کتاب فاطمه، فاطمه است، دکتر شریعتی و جایگاه و مقام رفیع و مناقب بانوی دو عالم حضرت زهرا مطالبی را عنوان و تاکید کرد: در روایات و احادیث آمده است: «از ازل تا به ابد اگر حضرت علی(ع) به دنیا نمی آمد کسی هم کفو فاطمه پیدا نمی شد.»
وی اضافه کرد: همانطور که ما در راستای دینی تلاش می کنیم باید سعی کنیم این اهداف در راستای فعالیتهای جمهوری اسلامی باشد و به عزت و پایداری نظام مقدس کمک کند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی رجبی، استاد حوزه و دانشگاه تهران در مورد رسالت انبیا و اولیا خدا و ذکر فضایل اخلاقی بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها مطالب ارزنده ای را بیان کرد.
وی در ادامه افزود: باید هرچه در ذهن و عقل ماست به قلب ما برسد. هرچه به قلب ما برسد مسائل و مشکلات بهتر حل و فصل می شود.
وی گفت: زبان و عمل باید یکی شود و همه باید مرز حرام و حلال و حق و حقوق انسانها را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: استرس از مسائلی است که انسان ها در حال حاضر روزمره با آن روبرو می شوند. اولین راه دوری از استرس ها این است که مسائل بیرونی با ما هماهنگ شود. و این میسر نمی شود مگر اینکه ما خودمان را با مسائل بیرونی هماهنگ کنیم.

وی از تواضع و فروتنی روحانیان بزرگ و شهدا صحبت کرد. اینکه چگونه با مصائب و مشکلاتی که روبرو می شدند با بزرگ منشی برخورد می کردند و از غرور و تکبر افراد سخن گفت. اینکه چگونه انسان را به ورطه نابودی می کشاند.
او همچنین به تواضع و فروتنی تاکید کرد و گفت: باید به مسائل زندگی دید مثبت داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار