حاجی میرزایی در ارتباط با شبکه خبر تشریح کرد؛

شروط جذب و به کارگیری 30 هزار معلم در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات صدور مجوز استخدام برای 30 هزار نفر از مشمولان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
شروط جذب و به کارگیری 30 هزار معلم در آموزش و پرورش

محسن حاجی میرزایی در ارتباط با شبکه خبر از صدور مجوز استخدام برای 30 هزار نفر از مشمولان خبر داد و درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: براساس قانون تبدیل وضعیت، آموزش و پرورش موظف است 88 هزار نفر از آموزشیاران، آموزش دهنده‌ها، حق التدریس‌ها و مربیان پیش دبستانی که قبل از سال‌های 91 و 92 با آموزش و پرورش همکاری داشتند را استخدام کند.

حاجی میرزایی با بیان شروط استخدام این افراد گفت: این افراد باید تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام شوند سپس باید یکسال در دانشگاه فرهنگیان دوره ببینند.

وی با اشاره به اینکه ما در سال ۹۸، ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر از این افراد را شناسایی کردیم و سهمیه‌ها را به استان‌ها اختصاص دادیم افزود: تمام افراد انتخاب شده را به دانشگاه فرهنگیان معرفی کردیم و روز گذشته نیز برای ۳۰ هزار نفر دیگر ردیف استخدامی گرفتیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این افراد به تناسب سابقه و امتیاز بین استان‌ها و شهرستان‌ها می‌شوند گفت: بلافاصله دوره آموزشی یک ساله آنان در دانشگاه فرهنگیان آغاز خواهد شد. حدود ۳۰ هزار نفر دیگر باقی می‌ماند که در تلاش اخذ ردیف استخدامی برای آنان هستیم، زیرا باید تا آخر سال آینده تمام این افراد را استخدام کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تمام این ۸۸ هزار نفر قطعاً استخدام خواهند شد، افزود: ما ملزم به اجرای قانون هستیم هنوز تا پایان سال ۱۴۰۰ باقی مانده و امید است در سال آینده همه تعیین تکلیف شوند.

وی درباره اینکه این امتیازات شامل چه افرادی می‌شود اظهار کرد: آموزشیاران و معلمان حق التدریس از نظر میزان سابقه‌ای که در آموزش و پرورش دارند، میزان فعالیتی که کرده اند و مدرک تحصیلی امتیازات متفاوتی را کسب می‌کنند؛ مراقبت می‌کنیم حقوق همکاران به طور کامل رعایت شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ۲۵ هزار نفر مرحله اول در چه وضعیتی قرار دارند؟ گفت: افرادی که در سال ۹۸ معرفی شده اند به دلیل اینکه مشکلاتی که در قانون پیش آمد و اصلاحاتی پیش بینی شد، برای شورای نگهبان رفت تا تایید شود، علاوه بر این موضوع ما موظف بودیم از این جمعیت از آموزشیاران آزمون بگیریم عملاً این اقدامات تا ماه گذشته طول کشید و اکنون در بهمن ماه به دانشگاه فرهنگیان برای طی دوره یک ساله معرفی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار