شهریاری: مجلس دانش آموزی، بازوان پر توان آموزش و پرورش هستند

تهران( پانا)- مجلس دانش آموزی به عنوان بازوان پر توان آموزش و پرورش باید به دنبال ارائه راهکارهای کاربردی و کلیدی و همچنین ارتقای فعالیت هاى شاخص ساز در حوزه های مختلف آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شهریاری: مجلس دانش آموزی، بازوان پر توان آموزش و پرورش هستند

جلسه هم اندیشی هیات رئیسه مجلس دانش آموزی منطقه ۱۵، با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، فاطمه خوئینی؛ معاون پرورشی و تربیت منطقه، محمد صادق نوری تبار؛ رئیس سازمان دانش آموزی، داود دوست و اسماعیلی؛ کارشناسان سازمان دانش آموزی و اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی منطقه در سالن شورای این منطقه برگزار شد.
سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ ضمن تبریک و خوش آمد گویی به دانش آموزان منتخب منطقه به اهمیت و نقش تشکل های دانش آموزی و در رأس آن، مجلس دانش آموزی اشاره کرد و افزود: بخشی از مهمترین و اصلی ترین عوامل پیشرفت جامعه، اخلاق مداری، نظم، مطالبه گری و مسئولیت پذیری در قبال خود، خانواده، دیگران و جامعه است و ما باید اینها را از سنین پائین تر یاد بگیریم و در حال حاضر این بستر در قالب مجلس دانش آموزی برای شما فراهم شده است.
در ادامه شهریاری گفت: شرط اصلی و لازمه مسئولیت پذیری و مطالبه گری، داشتن دانش به روز، آگاهی و اطلاعات لازم و کافی درباره موضوعات و مسائل جامعه دانش آموزی است که عمده این آگاهی ها و دانایی ها با مطالعه منظم و روزانه به دست می آید. سپس در خصوص مطالعه اشاره ایی به طرح بیست و بیست کرد و گفت: این طرح به این گونه است که ما هر روز رأس ساعت بیست به مدت بیست دقیقه با توجه به‌ نیازهای خودمان مطالعه کنیم.
وى در پایان افزود: مجلس دانش آموزی به عنوان بازوان پر توان آموزش و پرورش باید به دنبال ارائه راهکارهای کاربردی و کلیدی و همچنین ارتقای فعالیتهای شاخص ساز در حوزه های مختلف آموزش و پرورش باشد.
در ادامه خوئینی معاون پرورشی و تربیت منطقه با عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر گفت: مجلس دانش آموزی، نماد عینی مشارکت جویی و مسئولیت پذیری و به نوعی تمرین دموکراسی است.
وی مجلس دانش آموزی را از نهادهای نظارتی و تصمیم گیر درون سازمانی عنوان کرد و افزود: شناسایی استعدادها، بهره گیری از ظرفیت های دانش آموزان، پیشنهادات جهت رفع موانع و مشکلات آموزشی و پرورشی و ارائه نظرات و راهکارهای مناسبی که قابلیت اجرایی داشته باشد از وظایف مهم مجلس دانش آموزی است.
نوری تبار مسئول سازمان دانش آموزی منطقه ضمن تبریک به منتخبین مجلس دانش آموزی گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی باید سعی کنند با ارائه راهکارهای کلیدی و کاربردی و پیشنهادات موثر و سازنده به رفع مشکلات جامعه دانش آموزی کمک کنند. البته تاحدودی مشکلات دانش آموزان در منطقه مشخص است و با توجه به اینکه مجلس دانش آموزی یک نهاد و تشکل صنفی و مشورتی است و اهداف مشترکی دارد لذا مشکلات و مسائل دانش آموزان را باید با مشورت، تدبیر و بصیرت، در قالب عدالت آموزشی و تربیتی بررسی و حل فصل کند.
در ادامه نوری تبار به تشریح وظایف و اختیارات مجلس دانش آموزی پرداخت و به سوالات حضار در این موارد پاسخ داد.
سپس در پایان جلسه با اهدا هدایا، لوح سپاس و حکم انتصاب از اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار