مادر شهید صادق عدالت اکبری در گفت و گو با پانا:

مادر شهید پیش از آنکه مادر شهید باشد، «شهید» می‌شود

تبریز(پانا) - اگر بپرسند لقب بزرگترین قلب دنیا به چه کسی می رسد، بدون تردید نام مادر شهید عنوان خواهد شد. هر کسی فرزندی داشته باشد می داند که جگرگوشه اش را با دنیا عوض نخواهد کرد، اما یک مادر، فرزندش را در راه خدا می دهد تا آرمان ها حفظ شود.

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مادر شهید پیش از آنکه مادر شهید باشد، «شهید» می‌شود

شهید صادق عدالت اکبری، روز دوم ادریبهشت سال ۱۳۶۷ مصادف با ۶ رمضان چشم به جهان گشود. او دوره تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی با موفقیت سپری کرد. دوران دبیرستان را در دبیرستان مکتب الحسین سپاه گذراند و در سال 1382 به پایان رساند. در سال 1394 به سوریه رفت و جزء مدافعان حرم شد که بعد از یک سال جنگیدن بر علیه تروریست های وهابی، همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

مادر این شهید از دوران کودکی شهید به پانا می گوید: صادق فرزند دوم ما بودبه صورت عادی تا شش ماهگی اش دوران شیرخوارگی اش را گذراند. آقا صادق در دوران مهد کودکش بسیار بی تابی می کرد و برای ما جای سوال بود که چرا صادق خونگرم بی تابی می‌کند. بعد از گذشت مدتی متوجه شدیم آقا صادق سن عقلیش بیشتر از سن شناسنامه اش بوده و به همین دلیل هر سال نسبت به سن خودش یک سال بالاتر تحصیل می‌کرد.

این مادر در خصوص رابطه با فرزندش عنوان می کند: رابطه هر مادر با فرزندش نسبت به رابطه با پدر، حتما بهتر است و به دلیل شغل پدرش، برای آن ها هم پدر و هم مادر بودم و به دلیل خونگرمی صادق، رابطه بسیار خوبی با او داشتیم

او از شیرین ترین خاطره ای که با صادق داشته است می گوید: روزی من و آقا صادق در خانه تنها بودیم. صدایی از طبقه بالا می آمد، وقتی به طبقه بالا رسیدیم تا ببینیم صدای چیست، آقا صادق یک غلتی خورد و من وقتی دلیلش را پرسیدم گفت: خواستم اگر دزدی در خانه باشد با این کار جلوگیری کنم از برنامه آنها. همیشه نسبت به سنش آمادگی کامل را در برابر بیشتر مشکلات داشت.

این مادر در مورد علاقه مندی های فرزند شهیدش بیان می کند: صادق به همه ورزش ها علاقه مند بود و در رشته های پینت بال، فوتبال، غواصی، دفاع شخصی و پنج گانه نظامی به عنوان ورزشکار، مربی و داور فعالیت می کرد.

او در مورد شغل پسرش می گوید: در سال 1389 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در سال ۱۳۹۱ وارد دانشگاه شد. سپس تحصیلات دانشگاهی را تا کارشناسی ادامه داد و در کنکور ارشد ثبت نام کرد، ولی پرواز عاشقانه مهلت امتحان را نداد و به سوی حق شتافت.

این مادر در خصوص نوع خبر شهادت شهیدش ابراز می کند: بعد از برنامه اعتکاف، حاج آقا تلفن کرده و با جمله بچه به آرزوی خودش رسید من را خبردار کرد و من هم در پاسخ گفتم : انا لله و انا الیه راجعون.

این مادر شهید در انتها تاکید می کند پیام من به همه مردم پشیبان ولایت بودن است. همگی باید با بصیرت کامل پیام های آقا را با جان و دل قبول کنیم تا در راه سعادت و پیروزی موفق تر بشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار