همزمان با دهه مبارک فجر رقم خورد؛

نشست پرسخ و پاسخ روسای شورای دانش آموزی با مسئولین شهرستان ملارد

ملارد(پانا)- در سومین روز از دهه مبارک فجر، روسای شوراهای دانش‌آموزی مدارس ملارد پرسش‌ها و مطالبات خود را در نشست با مسئولین این شهرستان مطرح کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۹۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست پرسخ و پاسخ روسای شورای دانش آموزی با مسئولین شهرستان ملارد

جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی مدارس ملارد با شهردار ملارد، مدیر آموزش و پرورش، معاون شبکه بهداشت، جانشین فرمانده انتظامی و رییس شورای شهر صفادشت در سالن شهید طحانی برگزار شد.

در این مراسم مسئولان ادارات، ضمن تشکر از برگزاری چنین برنامه‌ای خواستار برگزاری مجدد آن و تبادل نظر با آینده‌سازان این کشور شدند.

کولیوند شهردار ملارد در مورد سوالات دانش‌آموزان پیرامون نبود کابل برق و قطعی برق، آسفالت خیابان‌‌ها و وضع نامناسب ناوگان حمل و نقل عمومی، به آنها گفت: بودجه ما در تمامی این موارد محدود است و بعد از تهیه امکانات برای شهر، مردم هم باید شهرداری را از خود بدانند و در حفظ و نگهداری امکانات شهرشان کوشا باشند.

کولیوند در مورد تعویض اتوبوس‌های فرسوده افزود: با همکاری شهرداری تعدادی از استانهای همجوار، تعدادی اتوبوس نو خریداری شده است و ایستگاه‌های تاکسی مکانیزه هم در نقاط مورد نیاز در حال ایجاد است.

او همچنین اضافه کرد: تعدادی خانه فرهنگ محلی در شهر برای دانش‌آموزان تعبیه شده که می‌توانند از آن استفاده کنند، با ما به تبادل نظر بپردازند و در آنجا قوانین شهروندی را بیاموزند.

رضایی فر، مدیر آموزش و پرورش، در مورد آسفالت مدارس و نوسازی مدارس گفت: بخاطر بالا بودن شاخص تراکم کلاس دانش‌آموز، کل فعالیت‌های شهرستان معطوف به مدرسه‌سازی و ایجاد فضای آموزشی جدید است و برای تعمیر مدارس نیاز به بودجه جدید داریم.

او در مورد تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات مختلف در شرایط کرونا تشریح کرد: تعدادی از مسابقات برگزار شده و در حال برنامه‌ریزی برای اختتامیه و قدردانی از منتخبین هستیم.

علی محمدی جانشین فرماندهی انتظامی ملارد در مورد امنیت مجتمع‌های مسکونی و مدارس به دانش‌آموزان پاسخ داد: این مکانها می‌توانند از نگهبان محله استفاده کنند یا برای امنیت بیشتر به پلیس پیشگیری مراجعه کرده و در آنجا با پلیس قراردادی منعقد کرده تا بطور ویژه از امنیت بیشتری بهره‌مند شوند.

محمدی در مورد سرقت اموال عمومی و وضعیت کارتن خوابها، معتادین و بزهکاری‌ها گفت: بخاطر شرایط بد اقتصادی، این عمل در تمام شهرها زیاد شده و تعداد گشت‌های شبانه روزی ما محدود و منطقه وسیع است اما باید همه مردم و ادارات در رفع این مشکل با هم متحد باشند.

رییس شورای صفادشت در ادامه پرسش‌های دانش‌آموزان در مورد عملکرد این نهاد در بخش مربوط به خود گفت: اقدامات مهمی در زمینه توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن معابر و ... از آغاز کرونا تا کنون انجام شده است و تعداد مرگ و میر در این منطقه بسیار کم بوده است.

سپس عبداللهی‌پور معاون شبکه بهداشت، در مورد طرح غربالگری کرونا و حاج قاسم سلیمانی تشریح کرد: در سطح شهر، ۱۰ پایگاه بهداشتی داریم و تا کنون ۳۰۰۰ غربالگری انجام شده و بعد از شناسایی افراد مبتلا، برای خانواده او اقدامات پیشگیرانه لازم انجام داده می‌شود.

او در مورد اتمام بیمارستان ملارد هم به روسای شوراها گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، پیشرفت فیزیکی این بیمارستان بالای نود درصد است و تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

جهانی‌نژاد، فرمانده سپاه در مورد عملکرد این نهاد در شرایط کرونایی، با اشاره به هدف سپاه و بسیج در مورد پاسداری از انقلاب، مردمی کردن امنیت، بهداشت، اقتصاد و فرهنگ افزود: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، ضدعفونی کردن معابر، توزیع ماسک و حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از بحران کرونا را انجام دادیم.

گفتنی است این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور تعدادی از دانش‌آموزان مدارس برگزار و از شبکه شاد بصورت زنده پخش شد.

خبرنگار: سحر شیخی

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار