حکیم‌زاده عنوان کرد:

رفع نگرانی‌ها بابت کاهش ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها

تهران (پانا) - در آیین رونمایی از فاز 3 شبکه آموزشی شاد، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین فعالیت‌های انجام‌شده در شبکه شاد پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رفع نگرانی‌ها بابت کاهش ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اعضای شورای معاونین در آیین رونمایی از فاز 3 شبکه شاد که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و شورای معاونین در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، ضمن معرفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی هر حوزه در شبکه شاد به تشریح و تبیین این برنامه‌ها پرداختند.

شاد نما، با رویکرد ارائه برنامه‌های به‌هم‌پیوسته و هدفمند سطح دانش، آگاهی و مهارت‌های زندگی دانش آموزان را ارتقا خواهد داد

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص معرفی شاد نما و برنامه‌های آن گفت:در حال حاضربا توجه به نیازهای دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد، ظرفیت‌های جدیدی طراحی و راه‌اندازی شده است.

کاظمی افزود: بیش از 10 هزار کانال در سطح استان‌ها و مناطق فعال هستند و بیش از 17 کانال مربوط به قرارگاه فعالیت‌های مجازی و قرآنی در شبکه شاد راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید محتوا و بارگذاری برنامه‌های مربوط به ایام دهه فجر در شبکه شاد تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر در قالب عنوان فجر شاد، از طریق شبکه شاد به دانش آموزان ارائه خواهد شد که با مسابقات و جشنواره‌های متنوعی همراه است.

کاظمی ادامه داد: ظرفیت اردوهای راهیان نور در سال‌های قبل 300 هزار نفر بود درحالی‌که امسال به دلیل وجود شبکه شاد و برگزاری اردوهای راهیان نور در بستر فضای مجازی توانستیم شاهد حضور بیش از 5 میلیون دانش‌آموز در این اردوها باشیم که این آمار بی‌سابقه است.

معاون پرورشی و فرهنگی در خصوص راه‌اندازی شاد نما گفت: قالب شاد نما با دستور وزیر آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی شد و مأموریت شاد نما تحقق تمام ساحت‌های سند تحول از طریق حوزه‌های مختلف این وزارتخانه می‌باشد. حوزه‌های مختلف برنامه‌های یک‌ساله خود را در اختیار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی قرار می‌دهند و این مرکز با در نظر گرفتن استانداردها، محتواهای مربوطه را تولید کرده و بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد. نظارت بر شاد نما نیز بر عهده مرکز روابط عمومی است.

کاظمی گفت: شاد نما امکان جدیدی در پلتفرم شاد است و یک کانال تخصصی تعلیم و تربیتی برای مخاطبان شاد بوده که با رویکرد ارائه برنامه‌های به‌هم‌پیوسته و هدفمند قادر به افزایش سطح دانش، آگاهی و مهارت‌های زندگی دانش آموزان تا پایان سال است.

آموزش بیش از 25 هزار و 300 معلم در برخورد با کودکان با نیازهای ویژه

سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در خصوص خدمات ویژه ارائه‌شده به دانش آموزان استثنایی در شبکه شاد اظهار کرد: در جهت مناسب‌سازی فضای شاد و آموزش‌های تلویزیونی متناسب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، شورای راهبری کیفیت و نظارت دانش آموزان استثنایی را ایجاد کردیم و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اتخاذشده در این شورا پایگاه ویژه دانش آموزان استثنایی را در کانال شاد تشکیل دادیم که در حال حاضر 850 کانال با 5 هزار سرفصل و صدها محتوا در این پایگاه‌ها بارگذاری شده است.

حسینی افزود: تاکنون 300 محتوا متناسب با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در رشته‌های مختلف از طریق استان‌ها در شبکه شاد بارگذاری شده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه نرم‌افزار گویا برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در فاز سوم شاد راه‌اندازی شده است، گفت: توانمندسازی معلمان استثنایی در آموزش‌های مجازی بسیار حائز اهمیت می‌باشد و تاکنون موفق به ارائه آموزش‌های لازم در مواجهه با کودکان با نیازهای ویژه برای بیش از 25 هزار و 300 معلم و تشکیل 8 هزار جلسه آموزشی برای اولیا دانش آموزان استثنایی در کشور شده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر 72درصد از دانش آموزان با نیازهای ویژه، 100 درصد معلمان و 100 درصد مراکز یادگیری در شاد حضور دارند.

بارگذاری فعالیت‌های پیش‌دبستانی در شاد به‌طور روزانه

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: دستاوردهای شاد در دوره ابتدایی محدود به نوآموزان پیش‌دبستانی نیست و علی‌رغم چالش‌های متعدد شاد برای ارکان اصلی آموزش ۳فرصت خلق کرد.

وی افزود: انفرادی کردن آموزش برای دانش‌آموزان، فرصت ارائه توانمندی و خلاقیت برای معلمان، مشارکت مؤثر برای والدین در تعلیم و تربیت فرزندان از دستاوردهای شاد است.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه خوشبختانه با توجه به بخشنامه وزیر آموزش‌وپرورش نگرانی کاهش ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها رفع شده است، ادامه داد: با همکاری خوب تیم شاد موفق شدیم نوآموزان ثبت‌نام‌شده در سناد را در شاد وارد کانال و گروه‌های مختلف کنیم و ثبت‌نام ۸۰۹هزار نوآموز نهایی شود. همچنین ۷کانال در محتوای دوره ابتدایی در شاد داریم و ۳۵۰هزار عضو در کانال‌های تخصصی حضور دارند و بیش از ۱۰۰هزار نفر در برنامه‌های زنده شرکت کردند.

حکیم زاده عنوان کرد: روزانه فعالیت‌های پیش‌دبستانی را در شاد بارگذاری می‌کنیم و درجاهایی که امکان برگزاری کلاس بوده کلاس برگزار کردیم و در دیگر جاها گروه‌هایی تشکیل دادیم و سعی کردیم بر آنان نظارت کنیم.

وی ادامه داد: این امکان گامی روبه‌جلو است و برنامه آموزش آینده یک آموزش ترکیبی با درک ارزش آموزش حضوری و ارزش تعامل خواهد بود.

ورزش صبحگاهی در منازل با شادنما

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در این آیین اظهار کرد: اگر شاد نبود بیشترین لطمه به حوزه تربیت‌بدنی می‌خورد و پویایی بچه‌ها محصور در منزل می‌شد و خلا بزرگی به وجود می‌آمد که لازم بود الگویی برای این افراد تعیین شود.

حمیدی ادامه داد: شاد این فرصت را به وجود آورد تا این خلا بزرگ رفع و در حوزه سلامت و بهداشت آموزش‌ها ارائه شود لذا ما بعد از ایجاد شاد توانستیم کانال‌های مختلفی را پیش‌بینی کنیم.

وی افزود: در ۱۰استان استودیویی راه‌اندازی و محتواهای فاخری تولید شد. در محتوای رسمی درس تربیت‌بدنی در ۱۲کلاس در هر جلسه تدوین و بارگذاری محتوا داشته‌ایم در کانال اطلاع‌رسانی تربیت‌بدنی نیز در قطب‌های کشوری تولید محتوای آموزشی داریم.

وی بیان کرد: در حوزه منابع انسانی و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی نیز مسائل مربوطه پیگیری می‌شود و طرح کوچ نیز یک کانال ویژه دارد.

وی ادامه داد: شاد نما ظرفیت خوبی است تا در این شرایط و کم‌تحرکی اجتماعی، ورزش صبحگاهی را به داخل منازل ببریم. در بحث استعدادیابی نیز استانداردهای دقیقی تعریف‌شده تا غربالگری ملی اتفاق بیافتد.

شبکه شاد باعث افزایش ظرفیت فناوری کشور شد

محمود حبیبی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: شبکه شاد توانست همراه با بالا بردن ظرفیت آموزشی کشور، ظرفیت فناوری کشور را نیز بالا ببرد و باعث شود ظرفیت فناوری مناطق و استان‌ها را افزایش دهیم.

حبیبی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذشده در جلساتی که در رابطه با شاد صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که مدیریت کانال‌ها و گروه‌های استانی در اختیار دفاتر فناوری استان قرارگیرد و مشکلات استانی توسط همکاران استانی برطرف شود تا در رفع آن‌ها با تأخیر مواجه نشویم.

شایان‌ذکر است؛ در فاز 3 شبکه آموزشی شاد؛ سرویس تدریس برتر ارائه‌شده است. سرویس مذکور این امکان را می‌دهد تا هر معلم بتواند برای دانش‌‌آموزان و دیگر همکاران تولید محتوا کند و در دسترس قرار دهد.

صفحه آزمون ساز بهینه‌سازی شده و امکان نظارت و گزارش‌گیری از وضعیت دانش آموزان و فعالیت معلمان را برای مدیران مدارس و مناطق فراهم می‌کند. همچنین ظاهر سرویس آزمون ساز جدید تغییراتی دارد که تمام خدمات آن برای دانش‌آموزان جذاب خواهد بود. امکان بارگذاری انواع سؤالات در این سرویس وجود دارد، امکان اتوماتیک تصحیح شدن آزمون‌ها، امکان تلفیقی بودن آزمون‌ها و گزارش‌ها تحلیلی برای هر یک از دانش‌آموزان، بانک سؤالات، امکان استفاده مجدد از یک آزمون نیز در این سرویس اضافه‌شده است.

همچنین با ارتقای نسخه 3 شاد، امکان دسترسی به این پلتفرم از طریق وب هم برقرار شده و قابلیت دسترسی به محتواهای آموزشی و پخش زنده در نرم‌افزار تحت وب شاد وجود دارد. این نرم‌افزار را می‌توانید از shad.ir دانلود و استفاده کنید.

از دو هفته آینده قالب جنگ شادی در پلتفرم شاد بارگذاری می‌شود که هدف از طراحی این فضا مهارت افزایی دانش آموزان در حوزه‌های هنری و برگزاری مسابقات ویژه 12 پایه آموزشی با نگاه ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار