در گفت‌وگو با پانا

مهدی صباغ زاده: می‌خواستیم حال مخاطبان بعد دیدن «رومانتیسم عماد و طوبا» خوب باشد

نه‌فقط برای پسرم بلکه، تهیه‌کننده فیلم اولی‌های زیادی بوده‌ام / کرونا زندگی مردم را محدود کرده است اما به‌هرحال با این حال همزیستی پیدا کرده‌ایم

تهران (پانا) - مهدی صباغ‌زاده، تهیه کننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» معتقد است کارگردانان جوان امروز، آینده سینما ایران را می سازند و روایت می کند که چطور تهیه کننده فیلم های اول «رخشان بنی اعتماد»، «بهرام کاظمی»، «سیامک شایقی» و «سیروس الوند» و افراد زیاد دیگری بوده است. 

کد مطلب: ۱۱۵۹۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مهدی صباغ زاده: می‌خواستیم حال مخاطبان بعد دیدن «رومانتیسم عماد و طوبا» خوب باشد

بعد از مدت‌ها فیلمی در سینمای ایران ساخته شد که نه مردی به همسرش خیانت می‌کند و نه زنی به دلیل شرایط خانواده و اجتماع همسر صیغه‌ای مرد دیگری می‌شود. نه بازیگر مرد فیلم علی‌رغم ثروت زیاد انبوهی از بدی‌ها را با خود حمل می‌کند و نه زنی به دلیل بی‌کسی در دام اعتیاد می‌افتد.
فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» روایت ساده‌ای از یک زندگی زناشویی در طبقه متوسط تحصیل‌کرده است. روایت فیلم از موضوع عشق تعریف یک امر ذاتی و اتفاقی است. عماد و طوبی از همان نوجوانی بنا به غریزه و طبیعت سن شان به‌صورت اتفاقی درگیر جاذبه جنس مقابلشان می‌شوند و گمان می‌کنند عاشق شده‌اند. عماد و طوبا بزرگ می‌شوند و به‌صورت اتفاقی و بر اساس علاقه مشترک شان به کتاب و تئاتر و سینما عاشق می‌شوند، ازدواج می‌کنند، بچه‌دار می‌شوند و درگیر مشغله‌های زندگی شده و طوبا همانند اکثر مادران ایرانی نقش پررنگی از مادری ایفا می‌کند و از حرفه بازیگری‌اش کم می‌کند و عماد با تأکید بر بعد نان‌آور بودن خانواده نقش‌های دیگر پدری‌اش کمرنگ می‌شود. اختلاف ناشی از فاصله میان عماد و طوبا علی‌رغم تنش‌های جدی هرگز به جدایی نمی‌رسد.

دغدغه‌های تهیه‌کننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»
مهدی صباغ‌زاده، تهیه‌کننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه فیلم روایت ساده‌ای دارد اما حال مخاطب را بعد از دیدن فیلم خوب می‌کند، اظهار کرد: «این حال خوب از محتوای فیلم است، از فیلم‌نامه و ارائه بازی‌هاست و فضایی که ایجاد کرده است و همین روی مخاطب تأثیر می‌گذارد.»
مهدی صباغ‌زاده در رابطه با دغدغه‌هایش راجع به این فیلم، گفت: «من وقتی فیلم‌نامه را می‌خواندم با فضاسازی که نویسنده برایم ایجاد کرده بود، جذابیت داشت اما نگرانی‌ام اقتصاد فیلم بود و اینکه با شرایط مناسب تمام شود و خوشبختانه همه تلاش مان را کردیم و خوشبختانه نتیجه هم خوب بود.»

تجربه کار کردن با فیلم اولی‌ها
وی درباره ریسک تهیه‌کننده‌ها برای قبول کردن فیلم‌های اول یا کارگردانان جوان افزود: «من فارغ از اینکه کاوه پسرم است برای فیلم اولی‌های زیادی تهیه‌کننده بودم، چون به این کار معتقد هستم. خانم رخشان بنی اعتماد اولین فیلمش را در دفتر من ساخت و قبل از آن در فیلم «خارج از محدوده» دستیار من بود. همچنین بهرام کاظمی و همچنین سیامک شایقی، اولین فیلمش را همین‌جا ساخت و همچنین سیروس الوند (خداوند رحمتش کند) و افراد زیادی بودند که من همراهی‌شان کردم چون به این کار اعتقاد دارم و وقتی فیلم‌نامه‌های فیلم اولی‌ها را می‌خوانم برایم مهم است.»
وی معتقد است فیلم اگر خوب باشد مخاطب خودش را پیدا می‌کند و اگر فیلم خوب نباشد هرکاری کنیم مخاطب پیدا نمی‌کند.
وی درباره اینکه فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» ممکن است در کدام بخش بدرخشد و جایزه سیمرغ را دریافت کند، می‌گوید: «من به‌عنوان پدر نمی‌گویم بلکه با نگاه فنی وقتی به فیلم نگاه می‌کنم، به نظرم کارگردانی و طراحی صحنه و فیلم‌نامه و موسیقی لیاقت دریافت جایزه را دارد.»

فضای سینما سالم‌تر از کافه‌ها و رستوران‌هاست
صباغ‌زاده درباره تأثیر کرونا بر فروش فیلم‌ها در سینماها، گفت: «کرونا زندگی مردم را محدود کرده است اما به‌هرحال با این حال همزیستی پیدا کرده‌ایم و این طبیعی است. سینما جای خود را دارد و مردم سرگرمی می‌خواهند و امیدوارم سینما راه بیافتد و امیدوارم رسانه هم کمک کند تا نشان دهیم که واقعا سینما سالم‌ترین فضا را نسبت به کافه‌ها و رستوران‌ها دارد زیرا همه‌چیز را می‌توان مرتب ضدعفونی کرد و آنجا ماسک می‌زنند و بعد از خارج شدن از سالن مجدد فضا ضدعفونی می‌شود. پس شرایط کامل رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد.»
وی می‌گوید: «خوشبختانه ما در حین ساخت فیلم به کرونا برخورد نکردیم و تمام شدن فیلم هم‌زمان بود با وقتی‌که کرونا شروع شد.»
صباغ‌زاده راجع به تجربه گذشته فیلم اولی‌ها و کارگردانان جوان بر ارائه کار می‌گوید: «کاوه چندین سال است دستیاری و برنامه‌ریزی انجام می‌داد و در دوران سی‌وپنج میلی‌متری کنار من بود و خب مطالعه زیاد داشت و ‌سینما و ادبیات و فیلم خوب می شناسد و همه این تجربیات و دانشی که پیدا می‌کند روی فیلم‌سازی و نگاهش اثر مثبت دارد. این دوره جوان‌ها در کنار تجربه‌های خوب و هوش و ذکاوت خوبشان همگی آینده‌های درخشانی دارند. برای همین اطمینان دارم که فیلم موفق خواهد شد.»

فیلم‌های خوب حتماً اکران می‌شود
تهیه‌کننده این فیلم در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: «فیلم‌هایی هستند که شرایط مناسب برای اکران عمومی را ندارند و این کارها را بهتر است در شبکه‌های آنلاین پخش کرد و اما فیلم‌هایی که واقعا برای اکران ساخته‌شده و مردم با آن ارتباط می‌گیرند و شورای صنفی هم شرایطی ایجاد کرده است تا اکران شوند و این طبیعی است. راجع به این فیلم هم بگویم قاعده این است که شورای صنفی می‌گوید تهیه‌کننده‌هایی که مایل‌اند فیلم‌هایشان در این شرایط اکران شود اعلام کنند و خب بعد از جشنواره فیلم‌های جذابی تکرار خواهد شد و البته برای عید اگر خدا بخواهد و شرایط مساعدی داشته باشیم این مهم اتفاق می‌افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار