بهره‌‌برداری از یک هزار پروژه عمرانی ویژه دهه فجر در فارس

شیراز (پانا) - استاندا  فارس، از افتتاح و بهره‌برداری از یک هزار و ۱۴۶ پروژه عمرانی ویژه ایام دهه فجر در استان فارس با اعتبار بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌‌برداری از یک هزار پروژه عمرانی ویژه دهه فجر در فارس

عنایت الله رحیمی، امروز ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم در جمع خبرنگاران گفت: در تمام سال‌های انقلاب، تلاش مسئولان بر این بوده است که به سمت تحقق اهداف و ارمان‌های انقلاب و برای احقاق حقوق مردم، مطالبات و رسیدن به آن تلاش کرده‌اند.
او گفت: طبیعی است که در برخی اوقات موفقیت کامل حاصل نشده است اما مردم باید بدانند که سختی‌ها و مشکلاتی که در کشور پیش آمده خواست دولت نبوده و فشارهای استکبار و تشدید تحریم‌ها دلیل این مشکلات بوده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه علی رغم همه مشکلات، وجود تحریم های سخت و کمر شکن و همچنین مقاومت جانانه مردم در برابر زیادی خواهی استکبار کارهای زیادی در راستای توسعه استان برداشته شده است، افزود: تشدید تحریم ها به گونه ای بود که صادرات نفت ما را در به صفر یا نزدیک به صفر رساند و عملا درآمد کشور ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 146 پروژه عمرانی ویژه دهه فجر در استان فارس با اعتبار بیش از 23 هزار و 800 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: طرح های توسعه‌ای نظیر آب آشامیدنی، راه، فضاهای آموزش و پرورش، پروژه های فرهنگی هنری و سازمان های فرهنگی، امور برق، نیروگاه ها، فعالیت های شهری و شهرداری، تولیدی در بخش کشاورزی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در طول 2 سال گذشته سه هزار پروژه به بهره برداری رسیده است این نشان می‌دهد که دولت بدون سروصدا و ادعا کار عظیمی انجام داده، تاکید کرد: اما عده‌ای منافع خود را در ندیدن دولت و فعالیت‌های آن می دانند.

او با اشاره به اینکه یکصد پروژه جدید با اعتبار یک هزار میلیارد تومان هم در دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود، افزود: 35 پروژه هم در 6 ماه اول سال 1400 به بهره برداری می رسد که 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن نیاز است.

رحیمی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در سال 92 به میزان 16 و نیم درصد بوده و در سال 98 نرخ به هفت و 9 دهم درصد رسیده و از رتبه 25 به رتبه سه ارتقا پیدا کرده است، افزود: نسبت اشتغال در سال 92، میزان 32 و نیم درصد و در سال 98 میزان 34 و 9 دهم درصد بوده و رتبه کسب کار استان ارتقا 19 پله‌ای را کسب کرده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بیش از یک هزار و 89 شرکت دانش بنیان در فارس فعال است، اضافه کرد: این در حالی است که تعدا شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سال ۹۲ تنها ۷ شرکت بوده‌است و اکنون فارس رتبه نخست کشور را داراست که موجب ایجاد 62 هزار شغل جدید در استان فارس شده است.

او طرح های فیزیکی بالای ۹۰ درصد در کشور را در زمینه اقتصادی
۱۰۵ طرح با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه 815 طرح سرمایه گذاری با پیشرفت بالای 60 درصد و سرمایه گذاری ۱۷ میلیاردتومان را در استان داریم، تاکید کرد: این طرح ها می تواند تاثیر زیادی در فارس داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار