آمریکا سامانه موشکی روسی در لیبی را دزدید

تهران (پانا) - رسانه های روسی از دزدی یک مجموعه سامانه موشکی پدافند هوایی «پانتسیر اس-یک» در لیبی توسط آمریکا خبر دادند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا سامانه موشکی روسی در لیبی را دزدید

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله پایگاه های اینترنتی گازتا رو و لنتارو و آویا پرو روز پنجشنبه گزارش دادند: سامانه موشکی پدافند هوایی «پانتسیر اس-یک» به شبه نظامیان «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی ژنرال بازنشسته «خلیفه حفتر» تعلق داشت و آمریکا با هواپیمای ترابری از نوع C-۱۷A Globemaster از لیبی منتقل کرد.

براساس این گزارش ها، خلیفه حفتر این سامانه پدافند موشکی را از امارات دریافت کرده بود که این کشور نیز قبلا از روسیه خریداری کرده بود و پس از انتقال از لیبی به پایگاه نظامی آمریکا در آلمان حمل شد.

در این گزارش ها خاطرنشان شده است که بعید بنظر می رسد که سامانه موشکی روسی دزدیده شده برای آمریکا باارزش باشد زیرا متخصصان آمریکایی می توانستند در امارات با امکانات این مجموعه پدافند هوایی آشنا شوند و روسیه هم از دستیابی آمریکا به این تسلیحات خود اطلاع دارد.

لنتا رو نوشت: با این حال مطالعه سامانه «پانتسیر اس-یک» به آمریکا فرصت برای اطلاع یافتن از توانمندی و وضع جاری صنایع دفاعی روسیه را می دهد و نیروهای آمریکایی می توانند از این سلاح در رزمایش های خود استفاده کنند.

پانتسیر- اس-یک سامانه پدافند هوایی میان برد است که از یک رادار، پرتاب گر موشک (مجهز به چند موشک ضدهوایی) و آتشبار ضدهوایی تشکیل شده که می تواند اهداف هوایی را در ارتفاع تا ۳۶ کیلومتری شناسایی و تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری نابود کند.

این سامانه برای حفاظت از تاسیسات نظامی و غیرنظامی به کار می رود و همانند سامانه موشکی اس ۳۰۰ و ۴۰۰ عمل می کند منتها با برد کوتاه و میانی گستره ای بالغ بر ۲۰ کیلومتر مربع و ارتفاع ۱۵ کیلومتری را پوشش می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار