جنگل جیغ، پدیده ای مخوف درخراسان رضوی

مشهد (پانا )- بعد از شنیدن چند صدای جیغ تصمیم بر برگشت به خانه گرفته شد. اگر کسی اهل هیجان باشد، حتما از این جنگل بازدید می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جنگل جیغ، پدیده ای مخوف درخراسان رضوی

همراه با خانواده آخر هفته برای تفریح و گردش در طبیعت جنگل جیغ را انتخاب کردیم. با توجه به تعریف ها و صحبت هایی که شنیده بودیم انتخاب این تفرجگاه بسیار سخت بود، در انتخاب خود مصمم شدیم ولی دلهره عجیبی داشتیم.
راهی روستای سر برج، منطقه طرقبه، در قسمت جنوبی شهر مشهد مقدس شدیم. اما اگر از مرکز ایران بخواهید به این جنگل بیایید باید ۸۹۴ کیلومتر به سمت مشهد و سپس ۴۵ دقیقه به سمت طرقبه بیایید تا به این روستا جذاب برسید. این روستا به دلیل این پدیده سالانه مقصد تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.
ساعت 16 عصر به این روستا رسیدیم و احتمالا تا یک ساعت دیگر هوا تاریک شده و طبق شنیده ها این پدیده شگفت آور آغاز می شود. بنابراین برای این که اطلاعات بیشتری کسب کنیم با یکی از ساکنان این روستا به گفت و گو نشستیم. وقتی دلیل آمدنمان را به او گفتیم با روی باز از ما استقبال کرد و شروع به توضیح دادن درباره این روستا کرد.

او در خصوص این روستا به پانا می‌گوید: روستای سربرج یکی از روستاهای نزدیک به سد طرق و در منطقه طرقبه است که قبلاً ساکنین آن زندگی ساده و آرامی داشتند، اما از حدود ۱۰ سال پیش زندگی ما عوض شد. اواسط سال بود که یک شب بعد از غروب از داخل جنگل صدای جیغ آمد همه اهالی روستا ترسیده بودیم زیرا این صدا بیشتر شبیه به جیغ زن همراه با سوت ملایمی بود که در دل هر آدمی ترس و دلهره می انداخت.
او ادامه داد: مردم روستا در ایام عادی جرات نمی‌کردند در تاریکی به جنگل بروند. آن شب ترس عجیبی همه روستا را فرا گرفت. فردای آن شب همه جا صحبت از آن صدای ترسناک بود. هرکس برداشتی از آن داشت. اما در کمال تعجب این اتفاق شب های بعد نیز تکرار شد. جالب اینجا بود که این جنگل در بیشتر فصول سال خشک می‌شد، اما از آن شب، جوی آبی به طور جالبی در جنگل شروع به حرکت کرد و هنوز نیز بعد از ۱۰ سال خشک نشده است که این بسیار مرموز است. برخی از مردم برای بازدید به اینجا می آیند، ولی در ورودی روستا از تصمیم خود پشیمان شده و برمی گردند.
وی گفت: برخی معتقدند که به دلیل زیادی نوعی جیرجیرک که در زبان محلی «کز» نام دارند، این صدای جیغ شنیده می‌شود و برخی نیز عوامل آب و هوایی را علت این صدا و جیغ می‌دانند، ولی وقتی این صداها شروع می شود بیشتر اوقات حتی یک برگ درخت نیز بر اثر باد تکان نمی‌خورد برخی نیز این جنگل را مکان سکونت اجنه و شیاطین می دانند، اما علت اصلی هنوز مشخص نشده است.
غروب بود و ما حداقل می خواستیم یک بار صدای این جنگل را بشنویم. حدود ۱۰ دقیقه بعد دقیقا با تمام شدن صدای اذان صداها آغاز شد. به‌راستی این صداها وحشتناک است و ما هم بعد از شنیدن چند صدای جیغ تصمیم گرفتیم که به خانه برگردیم. اما اگر اهل هیجان هستید حتما به این روستا سفر کنید.

هلیا باغبان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار