اعلام موجودیت کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری

تهران(پانا) - جلسه اعلام موجودیت کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری در محل این کانون برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام موجودیت کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری

به گزارش روابط عمومی این انجمن، در این جلسه سید امیر پروین حسینی، امیرعباس حدسنی، کورش انصاری و علیرضا حائری به نمایندگی هیات موسس، مواضع کانون تهیه کنندگان را مطرح کردند.

موضوعات مطروحه در این جلسه عبارت بودند از:

فرق این کانون با بقیه تشکل های و کانون های مشابه چیست؟

غیر از کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری، تشکل های دیگری نیز با محوریت تهیه کنندگان سینما وجود دارد که صرفا فعالان عرصه سینما در آن عضویت دارند اما کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با عنایت به گستردگی و فراوانی گونه های مختلف مدیا از همه تهیه کنندگان این عرصه ها برای حضور در این تشکل حرفه ای دعوت می کند.

ارتباط این کانون با آیفیک چیست؟

ـ آیفیک انجمنی است که اعضای آن ماهیت حقوقی دارند و شامل موسسات و دفاتر فیلمسازی است اما کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری، فعالان عرصه تهیه کنندگی با ماهیت حقیقی عضو آن خواهند بود.
لازم به ذکر است کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری از لحاظ حقوقی شخصیتی کاملا مستقل دارد و هیچ گونه وابستگی ساختاری به آیفیک ندارد.
اما شایان ذکر است که اولین جرقه های شکل گیری این کانون سالها قبل توسط برخی از اعضای فعلی آیفیک صورت پذیرفت اما بالاخره به صورت جدی سالها بعد با همت و تلاش مستمر تعدادی از تهیه کنندگان امروز رسما کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری آغاز فعالیت خود را اعلام می کنند.

نحوه تعامل کانون با سازمان صداو سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چگونه است؟

کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری برای پیشبرد اهداف و حل مشکلات حرفه ای و صنفی خود حاضر به تعامل با کلیه سازمان ها و ارگان های مختلف همانند سازمان صداوسیما، بیمه، مالیات و شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
با عنایت به اینکه تلویزیون یکی از مهم ترین مراجع تامین و تولید محتوایی است و بخش قابل توجهی از اعضا این کانون با تلویزیون همکاری و قراردادهای بسیار دارند بی شک کانون نیز در همین راستا تعامل با سازمان صداو سیما را از اولویت های کاری خود می داند. از طرفی با عنایت به صلاحیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظارت بر شبکه نمایش خانگی قطعا تعامل جدی با این وزارتخانه خواهیم داشت.

هدف از تاسیس کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری چیست؟

با انگیزه اعتلای حرفه تهیه و تولید برنامه های دیداری و ارتقاء سطح آگاهی و دانش و بینش حرفه ای اعضاء و تقویت روح خلاقیت در تولید آثار در رسانه های دیداری، صیانت از حرفه تهیه کنندگی و پیگیر کلیه مشکلات حرفه ای و صنفی تهیه کنندگان کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری تاسیس شده است.

چرا کانون از وزرات کار یا وزرات کشور مجوز نگرفته است و دلیل دریافت مجوز کانون از ارشاد چیست؟

پس از بررسی مراجع مختلفی همانند وزرات کار، وزرات کشور و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیات موسس منافع اعضا خود را در تاسیس این کانون ذیل وزرات فرهنگ و ارشاد تشخیص دادند.
از سوی دیگر لازم به ذکر است دریافت مجوز تشکیل یک صنف از سوی وزرات کار به معنای پذیرش قانون کار و سایر ضوابط مرتبط با آن است که این ضوابط در تولید و ساخت آثار هنری نمی گنجد.

موضع کانون درباره مشکلات مجوزهای تولیدات شبکه های خانگی چیست؟

با عنایت به این که هدف اصلی تهیه کنندگان رسانه های دیداری تولید محتواست، هر ارگان و مرجعی که در چارچوب قانون موانع تولید را در دستور کار قرار دهد و مسیر تولید را هموار کند کانون تهیه کنندگان با آن سازمان و ارگان تعامل و همکاری خواهد داشت و امورات مرتبط با ساخت و تولید را از آن مرجع پیگیری می کند.

منظور و تعریف انجمن از کلمه رسانه های دیداری چیست؟

در اساسنامه کانون تعریف عضو این گونه ذکر شده است «فردی حقیقی است که حرفه تهیه کنندگی رسانه های دیداری، حرفه اصلی ایشان باشد» و تعریف از رسانه های دیداری در اساسنامه تولید هرگونه اثر تصویری در حوزه تمام رسانه های جدید، قدیم و هر مدیایی که در آینده ایجاد شود را هم شامل می شود.

افق آینده کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری چیست؟

تشکیل نظام صنفی مهمترین هدف و افق این تشکل است، یعنی تنظیم روابط بین اعضاء. این کانون که تشکلی حرفه ای و دارای مجوز رسمی فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است توسط بهروز مفید، امیر عباس حدسنی، سید امیر پروین حسینی، اکبر تحویلیان، علیرضا حائری، علی اکرمی، کورش انصاری، معصومه فرد شاهین، ایرج محمدی، سید میلاد اسلام زاده و مهدی کوهیان تاسیس و اعلام موجویت کرده است.
کلیه تهیه کنندگان رسانه های دیداری می توانند از طریق شماره تماس ۰۹۲۱۸۸۱۷۶۱۸ و پیام رسان واتساپ، درخواست عضویت خود را مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار