رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی:

یکی از اهداف مهم سازمان دانش آموزی تحقق شعار هر مدرسه یک خبرنگار است

بجنورد(پانا)- آیین اختتامیه کارگاه سه روزه آموزش خبرنگاری ویژه دانش آموزان دختر، در محل سازمان دانش آموزی خراسان شمالی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اهداف مهم سازمان دانش آموزی تحقق شعار هر مدرسه یک خبرنگار است

به گزارش پانا، مجید مصباح در این آیین با تشکر از عوامل اجرایی برگزار کننده و مدرسین کشوری این دوره گفت: بحث آموزش و تربیت خبرنگار باید در بین دانش آموزان هر چه بیشتر مورد توجه و تبلیغ قرار بگیرد تا شعار هر مدرسه یک خبرنگار در سطح استان محقق شود.

وی در ادامه افزود: شما دانش آموزان خبرنگار باید با فراگرفتن آموزش های لازم و ورود به مسائل اجتماعی بتوانید در آینده به عنوان یک نیروی زبده و فعال اجتماعی وارد شده و از حق خود و دیگران دفاع کنید.

مصباح با اشاره به اینکه یک خبرنگار فعال، مسیرش خبرگزاری، خبرنگاری و خبرنویسی است اظهار کرد: بسیاری از نیروهای مرکز صدا و سیمای استان از مسیر خبرگزاری پانا گذشته و در این خبرگزاری آموزش دیده اند و در حال حاضر نیز مشغول به فعالیت هستند، بنابراین همه شما دانش آموزان عزیز نیز باید به گونه ای فعالیت کنید که شما را هم در این مراکز جذب کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی با ابراز خرسندی از حضور دانش آموزان در کارگاه های خبرنگاری گفت: ما بسیار آرزومندیم و احساس رضایت و خوشبختی کرده و به دنبال این هستیم که همه شما دختران گل، با حضور در این کارگاه ها، پس از گذراندن آموزش های لازم، به عنوان خبرنگاران فعال در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، کودکان کار و ... فعالیت کرده و همچنین با قرار گرفتن در مسیر خوب اجتماعی، بسیاری از معضلات جامعه را که فقط دوربین های شما آن ها را می بیند و بسیاری از مردم به راحتی از کنار آن می گذرند از آن ها خبر، مصاحبه و گزارش تهیه کنید.

مصباح از خبرنگاران به عنوان چشم‌ های بیدار و گوش های شنوای جامعه یاد کرد و گفت: قدر خود را بدانید و ما هم قدردان تلاش های شما هستیم و امیدواریم بسترهایی را که برای شما جهت رسیدن به مسیرهای بالاتر آماده کرده ایم، هموار شود. بنابراین در این راستا، سازمان دانش آموزی متعلق به همه دانش آموزان و در خدمت شما عزیزان است و ما از این لحظه به بعد شما را به عنوان خبرنگاران فعال خبرگزاری پانا می شناسیم و شما هم به دنبال این باشید که نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف خود را نیز اصلاح کنید.

وی با بیان اینکه در خبرگزاری پانا بیشتر، انعکاس خبرهای دانش آموزی در اولویت است، افزود: یک خبرنگار در یک مسیر رفت و آمد حتی می تواند حدود بیست خبر واقعی را ببیند در حالی که یک فرد عادی شاید اصلا متوجه آن ها نشود.

مصباح در پایان گفت: در تمام مراحل زندگی، بهترین ها را برای همه شما عزیزان آرزو می کنیم، موفق و سربلند و پیروز باشید.

لازم به یادآوری است که منیژه عباسپور، اکرم شایسته و ام البنین ملاعلی نژاد، تدریس این دوره از کارگاه ها را با سر فصل های ( اصول خبرنویسی، مصاحبه و گزارش نویسی) بر عهده داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار