در دیدار وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور آذربایجان چه گذشت؟

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از طرح پیشنهادی رئیس‌جمهوری آذربایجان تحت عنوان ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای ۶ جانبه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و همکاری در همه زمینه‌هایی که به برقراری صلح، ثبات و آرامش در منطقه کمک کند را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
در دیدار وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور آذربایجان چه گذشت؟

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف که برای دیداری منطقه‌ای به حوزه قفقاز سفر کرده است در نخستین گام از این سفر صبح امروز -دوشنبه- در باکو با الهام علیف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد. وزیر امور خارجه در این دیدار با تبریک پیروزی‌های اخیر به دولت و مردم جمهوری آذربایجان، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

ظریف با استقبال از طرح پیشنهادی رییس‌جمهوری آذربایجان تحت عنوان ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای ۶ جانبه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و همکاری در همه زمینه‌هایی که به برقراری صلح، ثبات و آرامش در منطقه کمک کند را اعلام داشت. وزیر امور خارجه با اشاره به سفر موفقیت‌آمیز وزیر امور خارجه و همچنین معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به ایران، همکاری‌های فی‌مابین بویژه در حوزه‌های اقتصادی را آماده جهش ارزیابی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ابراز خرسندی از نتایج برگزاری چهاردهمین دور اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت فعال در بازسازی مناطق آزاد شده خصوصا در زمینه‌های ساخت و ساز، صدور خدمات فنی - مهندسی، برق و انرژی، کشاورزی، کشت فراسرزمینی، مین روبی، بازسازی مساجد و بناهای تاریخی را اعلام کرد.

الهام علیف رئیس‌جمهوری آذربایجان هم در این دیدار با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در تحولات اخیر در منطقه، از سطح همکاری‌های فی‌مابین ابراز خرسندی کرد و فضای موجود برای توسعه مناسبات در همه زمینه‌ها خصوصا حوزه همکاری‌های اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد.

وی با برشمردن پروژه‌های اقتصادی بین دو کشور، از حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره‌باغ استقبال کرد و با ابراز خرسندی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درخصوص ابتکار ۶ جانبه، این پیشنهاد را به نفع صلح و منافع مشترک در منطقه ارزیابی کرد.

الهام علیف همچنین از برگزاری نشست‌های ٣ جانبه ایران- آذربایجان - روسیه و همچنین ایران - آذربایجان - ترکیه در آینده استقبال کرد.

در این دیدار علاوه بر وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان در امور سیاست خارجی نیز حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار