فاطمه سید مومن، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک:

طراحی لباس و مد، باید در جهت حفظ فرهنگ ایرانی- اسلامی باشد

تهران(پانا)- فاطمه سید مومن در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی منطقه 1 در رابطه با اهمیت طراحی لباس مناسب با محوریت پوشش برتر سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۶۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
طراحی لباس و مد، باید در جهت حفظ فرهنگ ایرانی- اسلامی باشد

فاطمه سید مومن، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک در گفت و گو با پانا ضمن اعلام برگزاری نخستین جشنواره طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی گفت: معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه یک تهران (شمیرانات) با همکاری معاونت متوسطه در مقطع زمانی میلاد دخت گرانقدر پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه عفاف و نجابت در اخلاق و منش و الگوی بانوان در پوشش، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی-اسلامی کرده است که به امید حق قدم اول در رسیدن به هدف والای رفع دغدغه پوشش مناسب برای جوانان در دوران حاضر باشد.

وی افزود: مبحث طراحی لباس و مد همواره یکی از دغدغه های مهم برای فرهنگ و هنر هر جامعه ای است. دغدغه انتخاب لباس باعث می‌شود تا خانواده، متناسب با اعتقادات و عرف حاکم بر جامعه پوشاک متناسب و مطلوب خود و فرزندش را انتخاب کند.

سید مومن در ادامه تصریح کرد: قانون مد و لباس، حفظ فرهنگ ایرانی- اسلامی است، اگر بتوانیم در حوزه طراحی لباس حرفی برای گفتن داشته باشیم و جامعه را به مد و لباس ایرانی - اسلامی جذب کنیم می‌توان در راه ترویج این فرهنگ کار مؤثری انجام داد.
معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد:
«شکل لباس، چه پوشیدن، چگونه پوشیدن و از کدام الگوی پوشش استفاده کردن، جزو مصادیق و نمونه‎‎های بارز فرهنگ عمومی جامعه است که در مسیر زندگی و حرکت‎های آینده یک ملت در درازمدت تأثیر دارد.»
معاون پرورشی منطقه یک با توجه به سخنان رهبری تاکیدکرد: «هیچ دستگاه قدرتمندی، بدون آنکه فرهنگ مردم و بینش آن‎ها را اصلاح کند، نمی‎تواند در جامعه‎، علم و کار، تلاش و سعی، نوآوری و تعامل خوب و برادرانه، معرفت به انسان، طبیعت و تاریخ و راه‎های زندگی را ایجاد کند. این‎ها صفاتی است که در صدر اسلام، از یک جماعت کوچک، یک ملت عظیم و مقتدر درست کرد. در حقیقت آنچه در آغاز، از پیشرفت و ترقی برای انسان‎ها به‎ وجود آمد، ناشی از همین فرهنگ اسلامی بود.»
سید مومن در مورد اهمیت عفاف و حجاب گفت: رعایت اصل عفاف و حجاب در زندگی اهمیت زیادی دارد. این ها هیچ کدام نباید مانعی برای نوآوری در طراحی لباس و پوشش دختران و زنان در شرایط فعلی جامعه ما تصور شود. نباید ذوق و سلیقه و نیاز زنان جامعه را البته با رعایت اصول اسلامی نادیده گرفت. می توان با حجاب و در عین حال خوش پوش بود.
سید مومن با توجه به اهمیت حضور و نقش زنان در جامعه تاکید کرد: در دین ما حجاب داشتن به معنای عدم حضور زن در اجتماع نیست.
سید مومن در ادامه با اشاره به فرمایش رهبری گقت: «دشمنان اهداف فرهنگی هم دارند. به فرهنگ اسلامی کینه می‎ورزند و با آن عناد دارند. فرهنگ اسلامی آراءِ روشن‎فکران اروپا را به چالش کشیده و لیبرال‎ دمکراسی را که پرچم برافراشته غرب است، مورد تردید قرار داده است. فرهنگ اسلامی روح استقلال‎طلبی و رشادت را در جامعه بزرگ و یک ‎میلیارد‎ و چند ‎صد میلیونی مسلمانان، ترویج می‎کند و این امر در حساس‎ترین منطقه دنیا از لحاظ استراتژیک و منابع نفتی و زیر‎زمینی، شدت بیشتری دارد. فرهنگ اسلامی، این ‎جامعه بزرگ را به فکر حیات مجدد خود انداخته است؛ بنابراین به آن کینه می‎ورزند و قصد کوبیدن آن را دارند.»
در خاتمه معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک گفت: پس چه ارزشمند است تعالیمی که تمام خواسته های بجای جوانان را در جامعه ایرانی- اسلامی پوشش دهد و کلام رهبری را همانند چراغی، روشنگر راه خود بداریم و با ایجاد امکانات و فضایی مناسب در جهت شکوفایی خلاقیت و استعداد جوانان چه از میان هنرجویان رشته های مرتبط با طراحی لباس و چه دانش آموزان علاقه مند به این فعالیت در راستای نیل به اهداف رهبری برای تبیین طراحی های جدید و جوان پسند با پشتوانه اسلامی و ایرانی جشنواره فوق الذکر تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار