وزیر آموزش و پرورش در اهواز:

ارتباط عمیق با معلمان و دانش‌آموزان از رسالت‌های مدیران مدارس است

اهواز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس استان خوزستان گفت که ارتباط عمیق با معلمان و دانش‌آموزان از رسالت‌های مدیران مدارس است.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط عمیق با معلمان و دانش‌آموزان از رسالت‌های مدیران مدارس است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس استان خوزستان گفت: در شرایط کنونی که آموزش ها به صورت غیرحضوری ارائه می شود؛ نقش و مسئولیت های مدیران مدارس خیلی پیچیده تر است و ما عمیقا این شرایط دشوار را درک می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارزش کاری که انجام می شود سختی ها را آسان می سازد، گفت: در حال حاضر کار بسیار ارزشمندی توسط مدیران مدارس در حال انجام است. ممکن است شغل مدیر مدرسه از نظر امتیازات و رفاه در مقایسه با مشاغل دیگر پایین تر باشد اما هیچ کاری به این اندازه عمیق، پربار، تاثیر گذار و دارای فرصت های بی نظیر برای خلاقیت و نوآوری و مسئولیت پذیری نیست.

حاجی میرزایی بیان کرد: آموزش دادن دانش آموزان، تربیت آنها و شکل دادن به شخصیت و هویت آینده سازان کشور کاری منحصر به فرد است و ما باید بدانیم که هر کدام از فرزندان این سرزمین قابلیت تبدیل شدن به انسان های بزرگ را دارند و برای تحقق آن باید تلاش کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خداوند بهترین بنده های خود را در مسیر تعلیم و تربیت انسان ها قرار داده است به همین دلیل گفته می شود که معلمی شغل انبیا و اولیای الهی است چون انجام کار بزرگ از عهده انسان های بزرگی که روحی بلند و عظیم دارند، انجام می شود.

حاجی میرزایی بیان کرد: مدیران مدارس باید مراقب تمامی دانش آموزان باشند. یک مدیر توانمند مدیری است که از روحیات و مسائل آموزشی و پرورشی تمامی دانش آموزانی که در آن مدرسه ثبت نام کرده اند، آگاه باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ارتباط عمیق با معلمان و دانش آموزان از رسالت های مدیران مدارس است. لطفا هر روز با معلمان و دانش آموزان در گفت و گو باشید و موضوعات و مسائل آموزشی و پرورشی را با آنان مرور کنید تا مطمئن شوید که فعالیت های آموزشی به خوبی انجام می شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در عین حال درگیر ساختن خانواده ها با فرآیند آموزش در راستای تحقق امر مدرسه محوری، یکی دیگر از وظایف مهم و خطیر مدیران مدارس است. چرا که امروز تمامی اهداف تعلیم و تربیت در ارتباط تنگاتنگ اولیای مدرسه با اولیای دانش آموزان تحقق پیدا می کند.

وی بیان کرد: مدیران مدارس در شرایط ناشی از کرونا از فرصتی که برای رشد توانمندی های مدیریتی خود برخوردار شده اند، استفاده کنند تا توانایی های خود را در مواردی نظیر نظم بخشیدن، ایجاد انگیزه و هدایت فرآیند آموزش در بین دانش آموزان و معلمان را آشکار کنند. و باید همواره در نظر داشته باشید که دانش آموزان امانت الهی هستند .

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه فعالیت هایی که در سالهای سخت انجام می دهیم؛ فراموش نشدنی است، گفت: در حال حاضر خانواده ها نگران فرزندانشان هستند و ما باید ضمن رفع این نگرانی ها و جلوگیری از افت آموزشی، تعلیم و تربیت را در مسیری درست هدایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار