21 هزار نفر شاغل حوزه گردشگری در فارس، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

شیراز (پانا) - مدیرکل تأمین اجتماعی فارس، با اشاره به بیکاری سه ماهه نخست کرونا گفت در اسفندماه ۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۷۸ هزار متقاضی بیمه بیکاری در فارس وجود داشت که سازمان تامین اجتماعی استان نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان بابت سه ماه بیمه بیکاری به این افراد پرداخت کرده است.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
21 هزار نفر شاغل حوزه گردشگری در فارس، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

ابراهیم کشاورز امروز در جمع خبرنگاران، ادامه داد: در حال حاضر با مسلط شدن کارفرمایان بر شرایط جدید، خوشبختانه نه تنها ریزش شدید بیمه شدگان جبران شده است بلکه حتی یک درصد هم افزایش بیمه شدگان داشتیم که نشان از اشتغال زایی در استان دارد.

او با اشاره به اینکه این سازمان یک نهاد غیردولتی عمومی است و ۵۰ درصد جمعیت کشور معادل ۴۴ میلیون جمعیت ایران را تحت پوشش دارد، گفت: در استان فارس ۴۷.۲ درصد استان فارس معادل بیش از ۲ میلیون و 300 هزار نفر پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی هستند.

او با اشاره به غیرحضوری شدن اکثر خدمات بیمه تامین اجتماعی در استان، گفت: از آبان ماه تحول عظیمی در سازمان اتفاق افتاد و بیش از 20 خدمت بیمه ای به صورت الکترونیکی به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه در فارس نزدیک به ۵ میلیون مراجعه در سال به شعب تأمین اجتماعی داشتیم ادامه داد: تا پایان بهمن ماه خدمات غیر حضوری سازمان به ۳۰ خدمت می‌رسد که این مهم منجر به کاهش ۳ و نیم میلیون نفر مراجعه به شعب می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس با اعلام اینکه این طرح با استقبال گسترده‌ای همراه شده، گفت: طرح یادشده نویدبخش رضایت مندی جامعه تحت پوشش سازمان است و تمامی بیمه شدگان می‌توانند به سامانه es.tamin.ir مراجعه کنند و آخرین وضعیت خود را جویا شوند.

او الکترونیکی شدن خدمات را شامل مزایای بسیاری برشمرد که یکی از آن‌ها آگاهی بیمه شده نسبت به شرایط بیمه‌ای خود است به طوریکه اگر کارفرما عنوان شغلی را غیرواقعی عنوان می‌کرد ولی به واسطه این سامانه تمام بیمه شدگان به راحتی می‌توانند از عنوان شغلی، سوابق شغلی، میزان دستمزد واقعی و نحوه بازنشستگی خود مطلع شوند.

وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی در تأمین اجتماعی انجام گرفته است و بیمه شده همه موارد را رصد می‌کند، اضافه کرد: خیلی از خدمات ناشناخته سازمان در این طرح از جمله پاداش ازدواج را بدون مراجعه از طریق این سامانه پرداخت آن لاین انجام می‌گیرد.

او در خصوص بیمه شدگانی که درگیر بیماری کرونا شدند گفت: تاکنون ۲۰ هزار بیمه شده به سازمان برای دریافت غرامت خسارت ایام کرونایی خود در فارس مراجعه کرده‌اند که سازمان برای 15 روزی که ستاد ملی کرونا مشخص کرده، برای این افراد تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان غرامت پرداخت کرده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس، با اشاره به بیکاری سه ماهه نخست کرونا گفت: در اسفندماه ۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۷۸ هزار متقاضی بیمه بیکاری در فارس داشتیم که سازمان تامین اجتماعی استان نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان بابت سه ماه بیمه بیکاری به این افراد پرداخت کرده است؛

او ادامه داد: در حال حاضر با مسلط شدن کارفرمایان بر شرایط جدید، خوشبختانه نه تنها ریزش شدید بیمه شدگان جبران شده است، بلکه حتی یک درصد هم افزایش بیمه شدگان داشتیم که نشان از اشتغال زایی در استان دارد.

او از پرداخت بیمه بیکاری برای 21 هزار نفر شاغل در حوزه گردشگری که همچنان از این وضعیت متضرر هستند خبر داد و افزود: ماهانه ۶۵ میلیارد تومان به همه این متقاضیان پرداخت می‌شود، سازمان تامین اجتماعی فارس ماهیانه ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به مستمری بگیران پرداخت می‌کند.

وی با این حال اعلام کرد: فارس یکی از استان‌های پرهزینه در درمان است و ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت دارد.

کشاورز با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق از کارفرمایان در فارس به تأمین اجتماعی وجود دارد، افزود: عمده مطالبات از یکی از بدهکار ترین کارفرمایان استان یعنی مخابرات راه دور است که نزدیک ۶۰ میلیارد بابت بازنشستگی پیش از موعد و سایر موارد است که نزدیک به ۱۰ سال موفق به دریافت مطالبات فوق نشدیم.

وی در عین حال از اجرای تهاتر بدهی مراکز درمانی به تأمین اجتماعی در فارس خبر داد و گفت: این طرح به خوبی پیش می‌رود و باعث می‌شود قسمتی از مطالبات به روز پرداخت شود.

کشاورز در پاسخ به اینکه چرا برخلاف سایر استان‌ها در کشور دفترچه‌های بیمه در فارس حذف نشده‌اند، گفت: طرح حذف نسخ پزشکان و الکترونیکی شدن نسخ در کشور با موفقیت انجام شده اما در فارس و مازندران به دلیل طرح پزشک خانواده تاکنون اجرا نشده است و اجرایی شدن این طرح نیازمند همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی و نظام پزشکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار