آمادگی مدارس شهرستان کلات برای بازگشایی

کلات(پانا)- مدیر آموزش و پرورش کلات در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان از آمادگی کامل مدارس شهرستان برای حضور دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی مدارس شهرستان کلات برای بازگشایی

رمضان پروانه در این جلسه گفت: بنا به تصمیم ستاد کرونا، از اول بهمن آموزش ها به صورت حضوری در مدارس زیر پنجاه نفر در کلیه مقاطع و در پایه‌های اول و دوم ابتدایی و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شوند.

پروانه گفت: از تعداد ۹۹ آموزشگاه ابتدایی شهرستان ۶۷ آموزشگاه زیر پنجاه نفر آمار دارند که در ۲۲ مدرسه ابتدایی پایه های اول و دوم مجموعا ۵۱ درصد به صورت حضوری خواهند بود، در مقطع متوسطه اول ۳۰ آموزشگاه فعال داریم که از این تعداد نیز ۱۹ آموزشگاه، حضوری آموزش ها را شروع خواهند کرد و لازم به ذکر است از مجموع ۱۶ آموزشگاه در مقطع متوسطه دوره دوم و فنی حرفه ای تعداد ۱۰ آموزشگاه فعالیت خود‌ را به صورت حضوری شروع می کنند که از این آمار ۶ آموزشگاه فنی‌حرفه ای و کار و دانش در دروس مهارتی پذیرای دانش آموزان عزیز خواهند بود، خوابگاه های شبانه روزی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند داشت که به مدیران مدارس اعلام کرده ایم طبق دستورالعمل ها با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی عمل کنند. نحوه برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان در کلاس هایی که آمار زیر پنجاه نفر دارند، اختیار کار به مدیر و شورای مدرسه واگذار شده است و کلاس هایی که قرار است دایر باشند زیر ۱۰ نفر هستند. دستورالعمل های لازم به مدارس ارسال شده است، در مدارس و مناطق روستایی و عشایری کامل باز هستند.

مدیر آموزش و پرورش کلات بیان کرد: مدیران و کادر اجرایی مدارس، تمهیدات لازم در خصوص فرآیند ضدعفونی و آماده‌سازی کلاس‌ها برای بازگشایی را اندیشیده اند تا دانش آموزان بدون هیچ گونه دغدغه ای و با رعایت پروتکل‌ها سر کلاس ها حاضر شوند، چرا که اولویت اصلی ما حفظ جان دانش آموزان است و به اولیای عزیز اطمینان خاطر می‌دهیم بدون هیچ نگرانی دانش آموزان خود را راهی کلاس های درس کنند تا خلاها و عقب ماندگی های آموزشی جبران شود و در این خصوص جلسات توجیهی، تبیین و تشریح دستورالعمل ها با مدیران مدارس برگزار شده است.

پروانه در این جلسه به اجرای طرح ضربتی جذب بازماندگان از تحصیل اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با فراهم شدن بستر مناسب و با پیگیری های همکارانمان در حوزه ستادی توانستیم ۱۰۰ نفر از بازماندگان از تحصیل را که شناسایی شده بودند را جذب کنیم و با حمایت های لازم دوباره این عزیزان را به مدارس برگردانیم تا عدالت آموزشی را به اجرا درآورده باشیم.

وی افزود: در دهه فجر امسال متاثر از ویروس منحوس کرونا قطعا برگزاری تجمعات بزرگ را نخواهیم داشت، ولی با برنامه ریزی های خوب، برنامه های با کیفیت در فضای مجازی را برگزار می‌ کنیم و مثل همیشه اعلام می‌کنیم که پای آرمان های این نظام ایستاده ایم.

رمضان پروانه در ادامه به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش گزارشی از تعداد جلسات این شورا در سال جاری، مصوبات اجرایی شده، اقدامات و اتفاقات رخ داده ارائه و بیان کرد: کار‌ تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت و استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی است و ما جلوه هایی از این مشارکت ها را در شورای آموزش و پرورش مشاهده می کنیم و امیدواریم با همکاری، همراهی و نقطه نظرات همه دستگاه ها و نهادها بتوانیم با خرد جمعی، توان فکری، علمی و معنوی در ‌جهت اعتلا و پیشبرد اهداف نظام‌تعلیم و تربیت گام برداریم و جا دارد ضمن قدردانی از مسئولین همه دستگاه های عضو این شورا از زحمات مدیریت و پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان که همکاری لازم را با این دستگاه داشته اند تشکر‌ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار