مدیرعامل توانیر اعلام کرد:

کاهش ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق با اصلاح روشنایی معابر

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت اجرای طرح اصلاح و تعدیل روشنایی معابر تاکنون تعدیل ۷۳۰ هزار چراغ را به همراه داشته که صرفه‌جویی ۲۰۰ مگاواتی در مصرف برق را ایجاد کرده است.

کد مطلب: ۱۱۵۶۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق با اصلاح روشنایی معابر

«محمد حسن متولی زاده» روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های برقی استان های کرمان و یزد که با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: هر پایه چراغ مصرفی معادل یک واحد مسکونی دارد که اصلاح و تعدیل آنها اثر خوبی در کاهش مصرف خواهد داشت.

وی ادامه داد: اجرای طرح اصلاح و تعدیل روشنایی در معابر و بزرگراه ها سبب ایجاد ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق شده است.

مدیرعامل توانیر به تلاش های صورت گرفته از هفته پیش برای ایجاد کاهش در مصرف اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این اقدام ها کاهش نیاز انرژی را به همراه داشت و نیز تامین سوخت نیروگاه ها را ممکن کرد.

متولی زاده ادامه داد: روز سه شنبه هفته گذشته به دلایلی پیش بینی نشده مجبور به اعمال خاموشی در برخی نقاط شد که این خاموشی تنها حدود ۱.۵ درصد نیاز مصرف همان روز بود.

وی افزود: اگرچه میزان آن ناچیز بود اما اثرات اجتماعی زیادی به همراه داشت و بر همین اساس با اقدام های جدی تر خاموشی برای روزهای بعد اعمال نشد.

مدیرعامل توانیر به فعالیت ماینرها در کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه مصرف این ماینرها اثر تعیین کننده ای در مصرف انرژی ندارد اما برخورد با ماینرهای غیر مجاز جدی تر پیگیری خواهد شد.

متولی زاده ادامه داد: حدود ۲۰۰ مرکز قانونی استخراج رمز ارز در کشور فعالیت دارند که با هماهنگی انجام شده با آنها مصرف برق خود را قطع کردند تا این روزها به راحتی سپری شود.

وی افزود: تعدادی از مرکزهای استخراج رمز ارز هستند که اگرچه از لحاظ تعداد چشمگیر نیستند اما به دلیل پراکندگی زیاد امکان برخورد با آنها سخت تر است.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: بر همین اساس از مردم برای شناسایی این مرکزها در خواست همکاری کرده و برای این همکاری پاداشی نیز در نظر گرفته شده است.

متولی زاده گفت: از هفته گذشته با بسیج یک هزار و ۶۰۰ گروه عملیاتی با حدود بیش از ۵ هزار نیرو اقدام به جمع اوری این مرکز ها شد.

وی ادامه داد: براین اساس بیش از ۴۵ هزار ماینر غیر مجاز جمع آوری شد که ۱۰۰ مگاوات صرفه جویی به همراه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار