گفت وگو پانا با بازیگر نقش اصلی سریال «باخانمان»

حسام محمودی: سریال «باخانمان» چاشنی طنز را در زندگی شخصی‌ام بیشتر کرده است

تهران (پانا) -بازیگر سریال «باخانمان» می‌گوید که شخصیتی جدی دارد و بازی در این سریال فرصت خوبی برای تجربه طنز و یادگرفتن نکات جدید بوده است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
حسام محمودی: سریال «باخانمان» چاشنی طنز را در زندگی شخصی‌ام بیشتر کرده است

حسام محمودی بازیگر سریال «باخانمان» در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره نقش خود و دلایل بازی آن گفت:«یکی از دلایل پذیرفتن این نقش این بود که تابه‌حال در این ژانر بازی نکرده بودم و همیشه دوست داشتم فرصتی پیش بیاید تا با برزو نیک‌نژاد همکاری کنم. همچنین با موضوع سریال «باخانمان» ارتباط برقرار کردم.»

او ادامه داد: «در سریال «باخانمان» نقش اصلی را به عهده داشتم و قطعا چالش هر بازیگری این است که بتواند در نقش اصلی بازی کند.»

این بازیگر با اشاره به تجربه بازی در نقشی کمدی گفت:«میزانی استرس در روزهای اول داشتم منتها برزو به من کمک کرد و اعتماد به نفس داد و درنهایت توانستم آن روزها را بگذرانم و با خیال راحت در نقش جدیدم بازی کنم.»

محمودی درباره ویژگی‌های روحی خودش نیز بیان کرد: «من فرد جدی‌ای هستم و البته شوخی هم زیاد می‌کنم. این سریال هم فرصت خیلی خوبی برای تجربه فضای طنز بود و سعی کردم هر روز نکته‌ای یاد بگیرم.»

محمودی همچنین درباره تفاوت بازی در نقش‌های جدی و طنز عنوان کرد:«نقش‌های جدی و طنز تفاوت بنیادین با هم ندارند و جفتشان بازیگری هستند و به مقداری حضور نیاز دارند در کار طنز باید لحظه را بشناسی و بدانی کجا می‌توانی مقداری طنز را چاشنی کار خود کنی و ریتم را حفظ کنید زیرا اگر ریتم از دست برود همه چیز از دست رفته است.»

او ادامه داد:«به نظرم حال بد و خوب در پشت‌صحنه و بازیگران در رو‌به‌روی دوربین مشخص می‌شود و تماشاگر آن را درک می‌کند مهمترین چیزی که هنگام بازی وجود دارد صداقت است، پس باید صادقانه مقابل دوربین برویم.»

این بازیگر درباره اینکه با پایان تصویربرداری «باخانمان» سریال دیگری دارد یا خیر؟ گفت: «قرار بود پیشنهاد حضور در کاری را قبول کنم اما ترجیح می‌دهم استراحت کنم. ما تولید این سریال را ماراتن وار پیش بردیم از ۱۸ مرداد شروع کردیم و تا چند روز پیش کار می‌کردیم و نیاز به استراحت دارم.»

وی درباره کار در پیک کرونا نیز توضیح داد: «پروتکل‌ها رعایت می‌شد ولی تا حد زیادی هم رعایت پروتکل‌ها غیرقابل انجام است به هر حال ما در زمان گریم و تمرین ماسک نداریم اگر ماسک می‌زدیم ردی به جا می‌گذاشت که مجبور بودیم نزنیم. در سکانس‌ها هم در ارتباط تنگاتنگ بودیم و در عین حال باید کار می‌کردیم.»

این بازیگر با اشاره به موفقیت سریال «باخانمان» در جذب مخاطب تصریح کرد:«به نظرم باخانمان توانسته مخاطب جذب کند زیرا در طول روز بارها از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف با من تماس گرفته می‌شود که فکر می‌کنم دلیلش موفقیت سریال بوده است.»

محمودی با اشاره به ممیزی‌های صداوسیما و محدودیت‌ها گفت:«به نظرم سال‌هاست برنامه خوب ساخته نشده، دلیلش هم این است که در کارهای طنز اجازه نداریم با هیچ چیز و هیچکس شوخی کنیم زیرا به همه برمی‌خورد. حتی اگر الان سریالی درباره معتادان بسازیم جمعیت عملیان سطح ایران شاکی می‌شوند. اخیرا مصاحبه‌ای در فضای مجازی از مقام معظم رهبری پخش شد که گفته بود درباره همه مسائل شوخی کنید اما به ما اجازه این کار را نمی‌دهند.»

بازیگر سریال «باخانمان» خاطر نشان کرد:«چرا کسی به عنوان تهیه کننده تلویزیون باید تمام ممیزی‌های ساخت سریال طنز را به جان بخرد و با اینهمه سختی و مشقت سریال طنز بسازند و در نهایت آدم‌ها بگویند که خوب نبود. پس سریالی ملودرام می‌سازند و اشک مردم را درمی‌آورند در حالی که در جامعه امروز آدم‌های زیادی به خندیدن و حال خوب نیاز دارند.»

محمدی در ادامه افزود:«در ایران همه چیز سلیقه‌ای شده، حتی ناظرپخش ممکن است امروز ممیزی‌هایی را لحاظ کند اما روز بعد که شیفتش تمام می‌شود ناگهان شخص دیگری ناظرپخش شده باشد و نظرش با مسئول قبلی کاملا فرق داشته باشد.»

این بازیگر در پایان سخنانش با اشاره به شایعاتی که مبنی بر توقف پخش سریال «قورباغه» در فضای مجازی منتشر شده بود تاکید کرد:«اخیرا شایعاتی درباره سریال «قورباغه» در فضای مجازی پخش شده مبنی بر اینکه جلوی پخش این سریال گرفته شده است که این نظریه را کاملا رد می‌کنم. تجربه چنین اتفاقاتی را در تئاتر داشتم که ناگهان می‌دیدیم بعضی‌ها همیشه سالن داشتند اما سالن به ما نمی‌رسید ناگهان خبری پخش می‌شد مبنی بر اینکه آن کار توقیف شده است. هفته بعد که آن نمایش دوباره روی صحنه می‌رفت فروشش دوبرابر می‌شد.»

او ادامه داد:«کمی نسبت به این موضوع که فیلم یا سریالی مجوز دارد و با این همه ستاره و هزینه ساخته می‌شود و ناگهان در اکران آن مشکل به وجود می‌آید مشکل دارم و برایم قابل قبول نیست. اگر قرار بود جلوی آن گرفته شود اصلا اجازه ساخت نمی‌دادند و اصلا ساخته نمی‌شد. همه ما هرروز در دام تبلیغات و رسانه‌های گوناگون که مصرف‌گرایی را ترویج می‌دهند هستیم. در واقع تفکیک این که کدام یک از این رفتارها از درون خودمان هست غیرممکن شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار