استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد؛

بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها، موجب اعمال محدودیت‌های کرونایی می شود

مسافرت‌های غیرضروری به گیلان، موج جدیدی از بیماری را شکل می‌دهد

رشت ( پانا) -  استاندار و رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه مسافرت‌های غیرضروری به گیلان، موج جدیدی از بیماری را شکل می‌دهد، بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی را زمینه‌ساز وضع و اعمال محدودیت‌های کرونایی خواند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها، موجب اعمال محدودیت‌های کرونایی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونای گیلان که با حضور رئیس جامعه پزشکی و معاون اجرایی طرح محله محور با عنوان شهید قاسم سلیمانی و نیز ارتباط تصویری با فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد؛ به وجود نگرانی هایی جدی در برخی استان ها از جمله گیلان برای تغییر وضعیت های کرونایی اشاره و بیان کرد: رویکرد اصلی در مدیریت کرونا، باید توجه دادن بیش از پیش همگان به رعایت توصیه های بهداشتی و آگاهی افزایی از خطرات شیوع بیماری باشد.

وی با یادآوری اینکه با جدی گرفتن دستورالعمل ها و اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا طی چهار هفته اخیر شاهد سیر نزولی مبتلایان، بستری ها و فوتی ها بوده ایم، افزود: عدم رعایت دستورالعمل ها که حاصل کار کارشناسانه و دقیق عملی است شهرهای با وضعیت شکننده را با شرایط پرمخاطره ای مواجه می کند.

استاندار گیلان تصریح کرد: باید تولیدات رسانه ای به ویژه در ایام تعطیلات به تبیین تهدیدات مراعات نکردن اصول بهداشتی برای عموم جامعه، پرهیز از مسافرت های غیرضرور، اوج گرفتن بیماری و دشواری های ناشی از این مسئله هم برای کادر ایثارگر درمان، کسب و کارها و همه مردم متمرکز شود.

دکتر زارع اجرای طرح محله محور موسوم به شهید سلیمانی را که با استفاده از ظرفیت بسیجیان، عوامل دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر اجرایی شد؛ مطلوب، نتیجه بخش، اثرگذار و برای کادر درمان و مردم امیدبخش عنوان و اظهار کرد: این طرح با فرمان رهبر معظم انقلاب، تأکید رئیس جمهوری و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی شد و در استان گیلان به صورت میدانی در تمامی شهرها و روستاها به صورت دقیق رصد و پایش صورت گرفت.

وی این انتظار را از فرمانداران، رئیسان شبکه های بهداشت و فرماندهان سپاه شهرستانی مطرح کرد که ضمن تداوم ارتباط مستمر با سفیران سلامت هر خانواده، از ظرفیت آنان برای تداوم پایش و غربالگری بهره گیرند.

نماینده عالی دولت در استان با طرح این گلایه که مسافرت های غیرضروری به گیلان و شکل گیری اجتماعات عاملی در انتقال ویروس و تغییر رنگ بندی های کرونایی در این استان و البته دیگر مناطق کشور است، گفت: بی توجهی از سوی برخی هم وطنان و هم استانی ها، مشقت های بسیاری ایجاد می‌کند که انتظار دارم همه کمک کنند تا دوباره شاهد وضع محدودیت‌های گسترده و شدید نباشیم.

وی افزود: طبق اعلام کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی؛ عادی انگاری، کم توجهی به رعایت الزامات بهداشتی، دورهمی های خانوادگی و شکل گیری اجتماعات انسانی ازجمله عوامل ایجاد موج جدیدی بیماری هستند.

استاندار گیلان به ایام فاطمیه اشاره و با بیان اینکه پیش از این و در مناسبت های آیینی و ملی، شاهد همکاری های خوب مردم فهیم در جلوگیری از همه گیری ویروس بوده ایم، اضافه کرد: لازم است مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا در استان نیز بر همین منوال و با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای برگزار شود.

وی با اشاره اینکه طی حدود ۱۱ ماه گذشته بسیاری از پرستاران حتی یک روز نیز مرخصی نرفته اند، اظهار کرد: از ۲۳ شهرستان نارنجی در کشور، هشت شهرستان گیلان در این وضعیت قرار دارند که این روند باید با مراقبت های بیشتر و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی، از وضعیت نگران کننده خارج شود.

دکتر زارع به درخواست وزارت آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مدارس مناطق زرد و آبی به منظور ارزیابی اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این حضور به صورت کاملا اختیاری است.

وی به پیش رو بودن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز اشاره و با بیان اینکه هر ساله در این مناسبت شاهد باشکوه ترین راهپیمایی ها هستیم، افزود: براساس تصمیم ستاد ملی، مراسم های این روز بدون حضور و تجمع انسانی، به صورت نمادین، با رژه خودرویی و موتوری در تمامی شهرها برگزار و سخنرانی در سطح ملی و مراکز استانی از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به صورت زنده پخش می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوع بودن هرگونه اجتماعات در برنامه ها، افتتاح طرح های عمرانی توسط دستگاه های اجرایی در ایام دهه فجر با دقت لازم و مبتنی بر تصمیمات ستاد ملی برنامه ریزی شود.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بانوی درس آموخته مکتب پیامبر اعظم (ص) بر ضرورت مطالعه خطبه های آن بانوی بزرگ تأکید کرد و گفت: خطبه های حضرت فاطمه (س) در راستای تلاش برای آگاهی افزایی جامعه بوده و امروز نیز شناخت راه و مسیر، هدف و حقیقت اسلام با شناخت اندیشه های والای آن بانوی صدیقه ممکن می‌شود.
در این جلسه رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و معاون اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز با قدردانی از استاندار گیلان، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای موفق این طرح گفت: مردمی بودن، اتکاء به امکانات داخلی و اجرای آسان و ارزان این طرح منجر به حصول نتایج مثبت و موفق در سطح کشور شد.

دکتر شاهین محمدصادقی با اشاره به اینکه بسیجیان هرجا که نیاز باشد در کمک به جامعه پای‌کار هستند، افزود: وجود هماهنگی و تلاش خالصانه میان تمامی مجموعه ها، به واسطه ی نام شهید سلیمانی، یکی از دستاوردهای این طرح است.

وی بیماریابی، جداسازی و هدایت هدفمند را از مراحل اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: باید تلاش شود تا با قوت این طرح تداوم یابد و هیچ فرد مبتلایی به صورت آزادانه در جامعه حضور نداشته باشد.

در این جلسه سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان، دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص وضعیت مبتلایان به کرونا در سطح استان گزارش هایی ارائه کردند.

همچنین استاندار گیلان با اهداء لوح هایی جداگانه از فرمانده سپاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در خصوص اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار