مدیرکل آموزش و پرورش البرز خبر داد:

50 هزار نفر از دانش آموزان البرز در طرح کوچ ثبت نام نکردند

۳۴ درصد دانش آموزان البرز دارای اضافه وزن و چاقی هستند

کرج(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد ۳۴/۱۲ درصد دانش آموزان این استان به علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
50 هزار نفر از دانش آموزان البرز در طرح کوچ ثبت نام نکردند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی اظهار کرد: گزارش تحلیلی از استخراج و ثبت اطلاعات اجرای پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان البرز حاکی از درصد بالای اضافه وزن و چاقی دانش آموزان این استان دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی کوچ با هدف نجات دادن نسل آینده از اضافه وزن از آبان ماه ۹۹ در مدارس استان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح مشخصات ۴۲۶ هزار و ۸۴۹ نفر از دانش آموزان البرز در سامانه سناد ثبت و مورد غربالگری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: اسامی۵۰ هزار نفر از دانش آموزان البرز به دلیل عدم مشارکت خانواده ها در سامانه سناد ثبت نشد و زیرپوشش طرح ملی کوچ قرار نگرفتند.

وی بیان کرد: ۹۵ هزار و ۶۱ نفر که شامل ۲۲.۲۷ درصد دانش آموزان البرز می شود دارای اضافه وزن هستند.

قاسمی تصریح کرد: ۵۰ هزار و ۵۸۲ نفر از دانش آموزان این استان که شامل ۱۱.۸۵ درصد می شود نیز چاق شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: در این سنجش، ۲۶۱ هزار و ۹۴۶ نفر که ۶۱.۳۷ درصد دانش آموزان البرز را تشکیل می دهد، وزنشان طبیعی و ۱۳ هزار و ۱۹۰ نفر که ۳.۰۹ درصد می شود، لاغر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ۶ هزار و ۷۰ نفر از دانش آموزان البرز که ۱.۴۲ درصد هستند نیز خیلی لاغرند.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی و سبک تغذیه ناسالم با فقر حرکتی در بین دانش آموزان روبرو هستیم، به گونه ای که بخش عمده ای از آنها گرفتار چاقی و اضافه وزن هستند.

وی یادآور شد: به دلیل تعطیلی مدارس البرز در پی شیوع ویروس کرونا، طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) به صورت غیرحضوری در استان اجرا شد.

وی افزود: بی تحرکی، مصرف فست فود و غذاهای مضر باعث بروز پدیده چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان شده است.

قاسمی به برگزاری دوره توانمندسازی برای چهار هزار و ۶۱۷ نفر از مجریان طرح ملی کوچ در مدارس البرز پرداخت و خواستار مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در معرفی و پذیرش دانش آموزان دارای اضافه وزن بالا و چاق در مراکز بهداشتی استان به منظور کنترل و کاهش وزن آنها در این وضعیت سخت کرونایی شد.

وی در پایان تاکید کرد: برای کنترل و کاهش وزن دانش آموزان البرز نیاز به مشارکت بالای والدین داریم تا دانش آموزان در کنار رعایت نکات تغذیه ای به انجام روزانه نرمش و فعالیت های ورزشی مناسب در خانه بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار