حسینی سروری: تمرین دموکراسی را باید از دوران نوجوانی شروع کرد تا باعث بلوغ قشر دانش آموزی شود 

تهران (پانا) - عضو هیئت علمی دانشگاه شریف معتقد است که تمرین دموکراسی را باید از دوران نوجوانی شروع کرد تا باعث بلوغ قشر دانش آموزی شود. این تمرین ها باید در سطح تمرین های درسی شناخته شود تا در جامعه شاهد بلوغ سیاسی باشیم.  

کد مطلب: ۱۱۵۵۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
حسینی سروری: تمرین دموکراسی را باید از دوران نوجوانی شروع کرد تا باعث بلوغ قشر دانش آموزی شود 

حسن حسینی سروری استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شریف در گفتگو با پانا گفت: فعالیت های اجتماعی در سطح مدارس و دانشگاه باعث رشد و تکامل متعادل در انسان می شود.هوش بالا خوب است اما به شرطی که بتواند با تعاملات اجتماعی بالا در هم آمیخته شود.انسان باید در تمامی ابعاد چه روحی و چه جسمی رشد متعادلی داشته باشد.

وی افزود: انسان قدرت عقل و اراده دارد و فعالیت های اجتماعی برای تکامل او ضروری است.تمرین دموکراسی را باید از دوران نوجوانی شروع کرد تا باعث بلوغ قشر دانش آموزی شود.این تمرین ها باید در سطح تمرین های درسی شناخته شود تا در جامعه شاهد بلوغ سیاسی باشیم.

وی در ادامه گفت: کنکور مسئله بسیار مهمی است و به هر حال نمی توان آنرا حذف کرد ارزیابی یک امر مستمر است اما اینکه سرنوشت یک فرد به یک نمیروز وابسته باشد عدالت نیست.کنکور فقط درسی نیست و به مهارت های تست زنی وابسته است.مجلس دانش آموزی نیز می‌تواند از تجارب سازمان سنجش برای بهبود کنکور کمک گیرد.او اعتقاد دارد که باید به خانواده ها فهماند کنکور تنها راه موفقیت نیست و می‌شود از راه و روش های دیگری به موفقیت رسید.

وی در آخر اشاره کرد: مجلس دانش آموزی صدای رسای تمام دانش آموزان است و میتواند نقش بسیار زیادی در تحقق اهداف آموزشی این مرز و بوم داشته باشد.

*مبینا سبزه علی، خبرنگار دانش آموز منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار