آذرکیش: توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای کاهش نرخ بیکاری کشور موثر است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش در آیین ارسال تجهیزات هنرستان‌های شهرستان‌های استان تهران گفت: مهارت‌آموزی و کارآفرینی یکی از اولویت‌های اول آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آذرکیش: توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای کاهش نرخ بیکاری کشور موثر است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مصطفی آذرکیش در این نشست اظهار کرد: برای تولید داخلی باید کیفیت را توسط نیروهای انسانی خلاق، ماهر، نوآور و مستعد ایجاد کنیم و قطعا در این مسیر هنرستان‌های ما با آموزش مهارتی خود می‌توانند این اتفاق را رقم بزنند.

مدیر کل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توسعه هنرستان‌ها در راستای اصلاح هرم شغلی کشور حایز اهمیت است و ما در این هرم شغلی که در سطوح هشتگانه مصوب شده مجلس شورای اسلامی است بیشترین فراوانی را در بخش نیروی کار ماهر مد نظر داریم.

مصطفی آذرکیش افزود: تجهیزات با کیفیت، از اجزاء اصلی کار هنرستان‌ها است که به کمک آن می‌توانیم در تعمیق مهارت آموزی و بالا بردن کیفیت آموزی دست پیدا کنیم و باتوجه به گزارش‌های ارسالی از استان بسیاری از پیش فرض‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش در بخش هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش متصور است، در آموزشگاه‌های شهرستان‌های استان تهران محقق می‌شود.

او با اشاره به رشد ۲ درصدی دانش‌آموزان هنرستان‌های شهرستان‌های تهران در سال تحصیلی جاری، از رشد بیش از ۳۲ هزار نفری این دانش‌آموزان در سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: امسال بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های کشور تخصیص یافته است که در شرایط کرونایی موجود با استفاده از فن‌آوری‌های بروز برای بالابردن کیفیت آموزشی در این مدارس استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار