مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

تصمیمات «اجماع‌ساز»؛ راهبرد جبهه اصلاحات برای انتخابات 1400

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد باران درباره آخرین تصمیم‌ها و راهبرد جبهه اصلاحات برای حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 توضیح داد و تاکید کرد جبهه اصلاحات با شخصیت‌های شناخته شده و تاثیرگذار به این عرصه ورود خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تصمیمات «اجماع‌ساز»؛ راهبرد جبهه اصلاحات برای انتخابات 1400

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و از اعضای «کارگروه تعامل» اصلاح‌طلبان درباره هدف از تشکیل این کارگروه در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «این کمیته 5 نفره به نمایندگی از احزاب درصدد انتخاب شخصیت‌های تاثیرگذارست تا در حوزه‌های مختلف «جامعیت» داشته باشد و از این راه بتوانند به ظرفیت احزاب اضافه کنند.»

وی در ادامه به ماموریت اصلی «کارگروه تعامل» اشاره کرد و افزود: «قرار است تصمیمات «اجماع‌سازی» در درون «جبهه اصلاحات» گرفته شود. بنابراین در تلاش هستیم تا شخصیت‌های تاثیرگذار شناخته شده در «سطح ملی» را انتخاب کنیم.»

مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه «کارگروه تعامل» تعریف «پارلمان اصلاحات» را ندارد، تصریح کرد: «شخصیت‌های شناخته شده‌ای که برای اقشار مختلف همچون کارگران، نخبگان، معلمان، مدیران سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی «مرجعیت» دارند از سوی این کارگروه انتخاب خواهند شد تا آن ظرفیتی که لازم است شکل بگیرد.»

امام درباره اینکه چرا راهبرد و فعالیتی از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 دیده نمی‌شود آیا جریان اصلاحات دچار ناامیدی یا رخوت شده است یا خیر؟ گفت: «مباحثی مانند جامعه و ایجاد فضای بسته در این موضوع دخیل هستند. در فرآیندهای مختلف ناامیدی به جامعه تحمیل شده است زیرا مردم در سال‌های گذشته در انتخابات شرکت کردند، رای دادند اما به تمام مطالبات خودشان نرسیدند.»

وی بازگشت امید به جامعه را منوط به تجدیدنظر در تصمیمات نهادهای حاکمیتی دانست و افزود: «اصلاح‌طلبان نقشی در ناامیدی به وجود آمده به جامعه و مردم نداشته‌اند. بنابراین اگر نهادهای حاکمیتی در تصمیمات خودشان تجدیدنظر نکنند در انتخابات آینده نیز شاهد «مشارکت حداقلی» در تراز با «مجلس اقلیتی» یازدهم خواهیم بود.»

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا «سیدمحمد خاتمی» در انتخابات سال 1400 در حمایت از کاندیدایی بار دیگر «تکرار» خواهد کرد یا خیر؟ پاسخ داد: «این موضوع بستگی به شرایط کشور دارد. «تکرار» آقای خاتمی در انتخابات گذشته برای «منافع عمومی» کشور بود. درخواست ایشان جهت مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات به دلیل آن اتفاقاتی بود که در 8 سال ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد رخ داد.»

مدیرعامل بنیاد باران در این باره اضافه کرد: «آقای خاتمی در انتخابات گذشته آقای روحانی را به دیگر کاندیداها برای «تغییر» وضعیت و شرایط ترجیح داد؛ ایشان با «تکرار» خودشان دنبال «سهمی» نبودند. در این 8 سالی که از عمر دولت «امید و اعتدال» می‌گذرد نه آقای روحانی درخصوص تصمیمات خود با آقای خاتمی مشورتی داشته است و نه ایشان سهمی از دولت گرفته‌‌؛ خاتمی فقط هزینه‌های دولت را داده‌ است.»

وی ادامه داد: «اگر هم در سال‌های اخیر نسبت به آقای خاتمی انتقاداتی مطرح می‌شود به این دلیل است که ایشان «اعتبار» خودشان را به صحنه آوردند تا وضعیت کشور بدتر نشود. هرچند اجازه ندادند میوه برجام چیده شود، اما علی‌رغم تمام نقدهایی که به دولت واردست یکی از دستاوردهای مهم آقای روحانی توافق هسته‌ای بوده است.»

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه برجام کشور را از مسیر جنگ خارج کرد، افزود: «متاسفانه بعد از توافق هسته‌ای، شخصی قلدر، بی‌قانون که با هیچ قاعده انسانی و بین‌المللی تطبیق نداشت علیه ایران تحریم‌هایی را اعمال کرد و دولت هم نتوانست توفیقات لازم را از برجام به دست بیاورد.»

مدیرعامل بنیاد باران تصریح کرد: «آقای خاتمی هرکاری که فکر کند برای مردم و خروج کشور از بن‌بست مفید است، انجام خواهد داد.»

وی درباره اینکه آیا روحانی برای رفع ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی تاکنون اقدام جدی کرده است یا خیر؟ گفت: «اگر اتفاق خاصی رخ داده بود حداقل جامعه از آن مطلع می‌شد و ایشان با این محدودیت‌ها مواجه نبودند. اما اینکه اگر آقای روحانی واقعاً اراده‌ می‌کرد و آیا موفق می‌شد یا خیر! بحثی‌ست که محل تردید است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار